معاون سازمان غذاو دارو به جماران گفت:

در کوتاه مدت تولید مواد اولیه مورد نیاز در داروسازی را به ۸۵ تا ۹۰ درصد می رسانیم

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید بیش از ۵۰ درصدی مواد اولیه دارویی در کشور، به جماران گفت: امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم تولید مواد اولیه دارویی را به ۸۵ تا ۹۰ درصد برسانیم.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جماران ، محمدرضا شانه ساز با اشاره به دستاوردهای حوزه دارو در کشور گفت: در زمینه تولید داخلی دارو، قطعا بخش‌های مهمی از  منویات اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در کشور اجرا شده است؛ به طوری که در حال حاضر ۹۷ درصد از نیاز دارویی کشور توسط تولید داخل پوشش داده می شود. این عدد قابل توجهی محسوب می‌شود که اگر نگوییم بی نظیر بوده، قطعاً در دنیا کم نظیر است.

 

وی افزود: در زمینه تولید مواد اولیه دارویی ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز را در داخل تولید می ‌کنیم و امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم تولید مواد اولیه را به ۸۵ تا ۹۰ درصد برسانیم که در صورت تحقق، دستاورد بزرگی محسوب می شود.

 

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: عزممان را جزم کرده ‌ایم که کشور را در زمینه داروهای ساخته شده و مواد اولیه به مرزهای خودکفایی برسانیم و پس از آن هم به عنوان صادرکننده عمده شناخته شویم.

 

 

 

 وی افزود با اشاره به ظرفیت داروسازی کشور، عنوان کرد: در این حوزه از نظر علمی، پژوهشی و ارتباط صنعت و دانشگاه به جایی رسیده ایم که می‌توانیم در صورت تشخیص اطبا و کلنسین های کشور برای ورود داروی جدید، آن را با کمک داروسازان، متخصصان شیمی، بیوتکنولوژی و رشته های تخصصی که در صنعت داروسازی ایفای نقش می کنند ظرف دو سال تولید کنیم.

 

 شانه ساز خاطرنشان کرد: در بحث داروخانه ها به دلیل دسترسی بیشتر مردم، قیمت دارو را پایین نگه داشته ایم، در صورتی که با کمک بیمه‌ها اگر قیمت داروها به سمت واقعی تر شدن برود، ظرفیت صنعت برای کسب جایگاه بهتر در عرصه اقتصاد جهانی ارتقا خواهد یافت.

 

به گفته وی آنچه در سالهای تحریم و جنگ در داروسازی اتفاق افتاده را می‌توان با عنوان جهاد مقدس یاد کرد، چراکه نگذاشت امنیت و سلامت مردم در شرایط سخت به خطر بیفتد.

 

دیدگاه تان را بنویسید