سفر ژاپنی‌ها به ایران در فصل گرما کاهش می یابد

به‌طور کلی در سال ۹۶ سفر گردشگران ژاپنی به ایران افزایشی نداشته و متاسفانه با اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم گردشگری ورودی رشد قابل‌توجهی داشت، اما سفر ژاپنی‌ها به ایران با کاهش همراه بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روزنامه گسترش تجارت نوشت: حضور گردشگران ژاپنی در تابستان نیز مانند بهار امسال بسیار اندک بود. به‌طور کلی گردشگران ژاپنی چند سالی است گرایش خود را به سفر به ایران از دست داده‌اند. یکی از دلایل این امر آن است که در صورت دارا بودن روادید ایران در گذرنامه ژاپنی‌ها، دریافت روادید امریکا برای آنها مشکل می‌شود و یکی از مقصدهای مورد علاقه ژاپنی‌ها نیز امریکاست.
 دلیل دیگر آن، تبلیغات منفی برخی از شبکه‌های ژاپن علیه ایران است. شبکه ژاپنی ان‌اچ‌کی همواره تبلیغات منفی علیه ایران می‌کند و ژاپنی‌ها نیز مردم ترسویی هستند؛ به همین دلیل ژاپنی‌های اندکی در فصل تابستان در ایران حضور داشتند، به‌عنوان نمونه یک هیات تجاری ژاپنی به منظور ملاقات و مذاکره با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در ایران حضور یافتند و در بین آنها مشاور اقتصاد نخست‌وزیر ژاپن، نماینده مجلس ژاپن و رئیس کمیسیون اقتصادی ژاپن بین آنها حضور داشتند. 
با این‌همه آن دسته از گردشگران ژاپنی که به ایران سفر می‌کنند با رضایت کامل به کشور خود باز می‌گردند و با وجود مشکلات ریز و درشتی که در گردشگری ایران وجود دارد از سفر خود رضایت دارند.
 یکی از مواردی که به‌طور معمول گردشگران ژاپنی نسبت به آن معترض هستند، نبود پارکینگ کافی برای سایت‌های گردشگری، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی است.
 این گردشگران نه چندان فعال، از اینکه به دلیل کمبود پارکینگ باید چند متر جلوتر از خودروی نقلیه پیاده‌شده و به سوی موزه روانه شوند، اعتراض دارند. همچنین یکی از مشکلات راهنمایان سفر و تورهای ورودی مجوز راهنمایی و رانندگی برای ورود به هر شهر است. 
در هر شهری که خودروهای گردشگری وارد می‌شوند پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست مجوز راهنمایی و رانندگی برای آن شهر می‌کند و در صورت نداشتن مجوز، وسیله نقلیه اجازه ورود به شهر را نخواهد داشت. در حالی که کسب مجوز راهنمایی و رانندگی هر شهر برای آژانس‌های گردشگری کار بسیار مشکلی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید