جی پلاس

معجزه خوردن روزانه یک مشت آجیل در صبحانه!

بسیاری از متخصصان تغذیه صبحانه را مهم ترین وعده غذایی روزانه می دانند و اکنون دانشمندان دریافته اند که صبحانه می تواند خطر حملات قلبی و سکته را کاهش دهد؛ اما این بستگی به آنچه می خورید نیز دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: یک مطالعه اخیر نشان داد که جایگزینی تخم مرغ با یک مشت آجیل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 17 درصد کاهش می دهد.

این مطالعه می گوید که خوردن یک مشت آجیل می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 17 درصد، دیابت را تا 18 درصد و مرگ زودرس را تا 15 درصد در صورت جایگزینی با 25 تا 28 گرم آجیل کاهش دهد.

در حالی که برخی از پزشکان هشدار داده اند که تخم مرغ برای سلامت قلب خطرناک است، برخی دیگر تاکید کرده اند که به شواهد بیشتری نیاز است.

بیماری قلبی مدت‌هاست که یکی از بزرگترین عامل مرگ و میر در بریتانیا بوده است، به طوری که بنیاد قلب بریتانیا گزارش داده است که روزانه 460 نفر و 48000 نفر در سال بر اثر بیماری قلبی یا گردش خون جان خود را از دست می‌دهند.

نتایجی که توسط مرکز تحقیقات دیابت آلمان به اشتراک گذاشته شده است، هیچ فایده ای از جایگزینی ماهی و غذاهای دریایی با گزینه های گیاهی ندارد و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه جایگزینی محصولات لبنی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، نشان نمی دهد. اما جایگزینی آنها با آجیل با کاهش بسیار جزئی خطر مرگ زودرس همراه است.

در این تحقیق مشخص شد افرادی که 50 گرم گوشت فرآوری شده را با مقدار مشابه حبوبات، عدس، نخود یا لوبیا جایگزین کرده بودند، 23 درصد کمتر در معرض خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند .

دکتر سابرینا شلزینگر، گفت: بسیاری از مردم روز خود را با یک تخم مرغ آب پز یا سرخ شده برای صبحانه شروع می کنند، اما نتایج این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که شاید بهتر باشد این غذاها را با گیاهان جایگزین کنید.

دیدگاه تان را بنویسید