جی پلاس

کالج لندن: روزی 14 ساعت روزه بگیرید! / تاثیر عجیب روزه بر اخلاق و انرژی

یک مطالعه علمی که در بریتانیا انجام شد نشان داد که خوردن تنها در ده ساعت و ناشتا بودن در بقیه روز به بهبود خلق و خوی عمومی و افزایش انرژی بدن کمک می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از  وب سایت ساینتیک دیلی: یک تیم تحقیقاتی از امپریال کالج لندن گفت که تعیین یک دوره غذایی ده ساعته در روز به این معنی است که می توان صبحانه را ساعت نه صبح خورد و آخرین وعده غذایی روز را تا هفت شب میل کرد. شناخته شده است که به طور کلی روزه داری متناوب یکی از سیستم های رژیمی است که برای کاهش وزن استفاده می شود.

دکتر سارا بری، سرپرست تیم مطالعه از امپریال کالج لندن، می‌گوید: «این بزرگ‌ترین مطالعه‌ای است که در دنیای واقعی بدون اینکه تحت قوانین آزمایش‌های علمی پزشکی باشد، انجام شده تا ثابت کند روزه‌داری متناوب می‌تواند به بهبود سلامت کمک کند».

او افزود: «تجربه ثابت کرده است که برای به دست آوردن نتایج مثبت، نیازی به انجام یک برنامه محدودکننده نیست. خوردن در یک بازه زمانی ده ساعته از روز چیزی است که برای اکثر مردم قابل دستیابی است و خُلق کلی را بهبود می بخشد، انرژی را افزایش می دهد و احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

دکتر کیت بیرمنگام نیز می گوید: این مطالعه شواهدی را در مورد اهمیت نحوه غذا خوردن شما تقویت می کند. تاثیر غذا بر سلامتی نه تنها به آنچه می خوریم، بلکه به زمان انتخابی برای خوردن وعده های غذایی نیز مرتبط است.

 

دیدگاه تان را بنویسید