راه های پیشگیری از دل دردهای بعد از افطار

بسیاری از افراد بعد از افطار به دل درد دچار می شوند، که با راهکارهای ساده ای می توان از آن پیشگیری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با رعایت چند نکته ساده زیر می توانید از ابتلا به دل درد بعد از صرف افطار جلوگیری کنید.

یک متخصص تغذیه گفت: برای داشتن و حفظ یک دستگاه گوارش سالم، دانستن بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای و نوشیدنی ضروری است. 

وی با بیان اینکه یکی از شرایط ویژه در روزه‌داری است، افزود: در روزه‌داری معده چند ساعت را با گرسنگی و تشنگی مواجه و ساعات زیادی خالی بوده است، به همین دلیل، اینکه با چه چیزی در مرحله اول پر شود اهمیت دارد؛ بعنوان مثال اگر روزه را با نوشابه طبیعی یا گازدار باز کنیم به دستگاه گوارش آسیب زده می شود. 

فرحبخش عنوان کرد: نوع تغذیه در ماه رمضان به ویژه در وعده افطار و سحر در بروز مشکلات گوارشی مثل انواع دل دردها بسیار موثر است.

این متخصص تغذیه بیان کرد: فرد روزه‌دار نباید در بدو افطار، معده خود را با حجم زیادی از موادغذایی پر کند و بایستی افطار به صورت کاملا معمولی و ساده برگزار شود. درواقع این توجیه درستی نیست که چون معده ساعات طولانی خالی بوده در یک زمان باید حجم آن را به طور کامل پر کرد.

وی اظهار داشت: بهترین گزینه برای بازکردن افطار مصرف مواد غذایی گرم (مانند یک چای گرم با خرما یا شیرگرم و خرما) است. هرچند که به دلیل تابستان وهوای گرم افراد تمایلی به خوردن مواد غذایی و نوشیدنی های گرم ندارند اما این موضوع باعث می شود دستگار گوارش خود را با شرایط تطبیق دهد.

فرحبخش توصیه کرد: بهتر است در هنگام افطار، از موادغذایی مانند نان، پنیر، عسل و حلیم به حد متناسب و اندازه مصرف شود وبعد یک تا دوساعت از افطار که معده خود را تطبیق داد، فرد می تواند شام کامل بخورد تا انرژی از دست رفته در یک روز را به نوعی جبران کند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: درصورت بروز دل درد و معده درد بعد از افطار (بسته به شدت آن) درمان متفاوتی دارد و اگر خا باشد باید حتما به پزشک مراجعه شود. 

مطلب مرتبط: موادغذایی که موجب تخلیه انرژی بدن می شوند

اهمیت تامین آب بدن روزه داران به ویژه در دوران شیوع کرونا+ راهکارها

دیدگاه تان را بنویسید