خواص درمانی عناب که نمی دانستید

عناب دارای طبع معتدل است وترکیباتی نظیر ساپونین ها ، مواد قندی ، ویتامین های B2,AوC، املاح معدنی به ویژه کلسیم وفسفر و اسید زیزی فیک را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عناب دارای طبع معتدل است وترکیباتی نظیر ساپونین ها ، مواد قندی ، ویتامین های B2,AوC، املاح معدنی به ویژه کلسیم وفسفر و اسید زیزی فیک ، زیزی فوماتیک ، اسید زیزی فین را دارد.

 خواص درمانی  عناب :

بهداشت نیوز نوشت؛ عناب خشک : ضدسرطان- ضداسترس-  خواب آور -ضد  آلرژی – کاهنده تعریق –نرم کننده سینه –ضد بیماری های تنفسی –تب بر- ضد سرفه- ملین – ضداسهال- ادرارآور – بندآورنده خون ریزی -تقویت کننده حافظه –تقویت کننده کبدودستگاه گوارشی و تصفیه کننده خون بوده و به هضم غذا نیز کمک میکند.

پودر میوه عناب برای آرامش اعصاب و اضطراب مفید است و در طب سنتی چین به این منظور استفاده می شود .

میوه عناب خون را تصفیه و سموم را از سیستم بدن دفع کرده و موجب روشنی پوست می شود .

عناب حاوی آنتی اکسیدان بوده و به همین دلیل موجب جلوگیری از سرطان می شود.

مصرف خیساندن میوه های عناب برای تقویت عمومی بدنو جلوگیری از بیماری سرطان مفید است برای این منظور می توانید 20 عدد عناب را از وسط نصف کرده و در داخل نیم لیتر آب به مدت 6 ساعت بخیسانید و پس از صافی کردن چند فنجان در روز همراه با عسل میل کنید.

 

جوشانده :برای تهیه جوشانده مقدار 15 گرم از ریشه عناب را با نیم لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید و بعداز صافی کردن برای جلوگیری از ریزش موها 10 دقیقه قبل حمام موها را با این محلول ماساژ دهید.

برای تهیه دمکرده عناب میوه های عناب را به میزان 10 عدد میوخ در یک لیوان آب جوش به مدت 15 دقیقه دم کنید و این دم کرده را برای ایجاد آرامش و کاهش استرس میل کنید.

عناب بومی مناطق گرمسیر است و بیش از 4000سال است که به دلیل خواص دارویی آن کشت شده است.

مواد موثره ی  عناب  از پلی ساکارید تشکیل شده است .

کاربرد های غیر دارویی آن استفاده از چوب در صنایع دستی و منبت کاری است .

عناب به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده در طب سنتی به ثبت رسیده است.

عناب با اسم علمی   Ziziphus jujube از خانواده Rhamnaceae است .

 

دیدگاه تان را بنویسید