طرز تهیه حلوا ساگو به روش عربی و ساده

در این گزارش طرز تهیه حلوا ساگو به روش عربی و ساده را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حلوا ساگو یکی از انواع حلواهای خوشمزه عربی است که بافتی نرم و لطیف و سبک دارد و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، این حلوای خوش طعم که طرفداران زیادی دارد را می‌توانید به عنوان یک میان وعده ساده و پر خاصیت و مقوی استفاده کنید، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا ساگو در ادامه با ما همراه باشید.

 
مواد لازم حلوای ساگو
ساگو آسیاب شده یک لیوان
شکر ۲ و نیم لیوان
گلاب ۱ لیوان
روغن ۴/۳ لیوان
آب ۵ لیوان
هل نصف قاشق چای خوری
زعفران دم‌کرده به مقدار دلخواه
مغزیجات آجیل ها به مقدار دلخواه

طرز تهیه حلوا ساگو

مرحله اول

برای تهیه حلوا ساگو ابتدا ساگو را که نوعی نشاسته است خوب آسیاب کنید تا پودر شود چون در این صورت کیفیت حلوا بهتر می‌شود و بعد داخل یک ظرف بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و کنار بگذارید تا خیس بخورند.

 

مرحله دوم

سپس یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد شکر را داخل آن بریزید و اجازه دهید تا شکرها کم‌کم شروع به ذوب شدن بکنند و کاراملی شوند، هر چند دقیقه یک بار شکر‌ها را هم بزنید تا شکرهای زیری نسوزند و کم‌کم همه شکرها ذوب شوند.

مرحله سوم

بعد ساگو‌ها را که داخل آب خیس خورده‌اند در مخلوط کن بریزید و بعد مقداری گلاب و عرق هل و زعفران دم‌کرده غلیظ را به آن اضافه کنید و با هم میکس کنید تا عطر گلاب و هل و زعفران در مخلوط پخش شود و رنگ زعفران در آن باز شود.

 

مرحله چهارم

وقتی شکرها در تابه کاملا ذوب شدند سپس روغن را به آن‌ها اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و بعد مخلوط ساگو را کم ‌کم به ترکیب کارامل اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، توجه کنید بعد از اضافه کردن ساگو، کارامل سفت می‌شود.

مرحله پنجم

بعد با لیسک مدام مخلوط مواد را هم بزنید و توجه کنید که حرارت ملایم باشد، وقتی که مخلوط مواد یکدست و صاف شد و همه مواد کاملا با هم ترکیب شدند، مخلوط تشکیل شده بافتی نرم و لطیف و خامه‌ای شکل پیدا می‌کند که کاملا شفاف است.

مرحله ششم

سپس مقداری پودر هل به حلوا اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود و عطر هل در مواد پخش شود، بعد مقداری از مغزیجات به دلخواه خودتان در حلوا بریزید، می‌توانید از مغز گردو یا پسته و یا بادام و یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید.

مرحله هفتم

بعد مغزها را خوب با حلوا مخلوط کنید تا در همه قسمت‌های حلوا به خوبی پخش شود و سپس حلوا ساگو را در یک ظرف مناسب بریزید و با خلال بادام، پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و کنجد تزئین کنید. در آخر حلوا ساگو را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی و یا یک دسر ساده و لذیذ سرو کنید.

دیدگاه تان را بنویسید