طرز تهیه حلوای نشاسته مجلسی به روش ساده

در این گزارش طرز تهیه حلوای نشاسته مجلسی به روش ساده را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حلوای نشاسته یکی از انواع حلواهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و سبک دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این حلوای خوش عطر و طعم طرفداران زیادی دارد و از آن می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای نشاسته در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم حلوای نشاسته

نشاسته ۱ لیوان

شکر ۲ لیوان و نیم تا ۳ لیوان

آب ۲ لیوان

خلال بادام به مقدار لازم

گلاب نصف لیوان

زعفران به مقدار لازم

روغن ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه حلوای نشاسته

مرحله اول

ابتدا نشاسته را در یک ظرف بریزید و بعد آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس شکر را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و مخلوط یکدستی تشکیل شود، بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان گلاب را بریزید.

مرحله دوم

مقدار گلاب را می‌توانید به دلخواه خودتان کمتر و یا بیشتر اضافه کنید اما توجه کنید که مقدار آن به قدری زیاد نشود که عطر گلاب بر بقیه مواد غالب شود، بعد مقداری خلال بادام را که از قبل در آب یا گلاب خیس کرده‌اید به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم

بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید و سپس مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد و غلیظ شود و بعد به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

حلوا مقراضی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و ابرانی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد

مرحله چهارم

سپس روغن را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا به خورد مواد رود و بافت ترکیب نرم و لطیف و یکدست شود، حلوا را مدام هم بزنید تا ته نگیرد و حلوا منسجم و سفت شود و خودش را بگیرد، تقریبا یک ساعت حلوا را روی شعله ملایم هم بزنید.

مرحله پنجم

بعد از این‌ که حلوا به غلظت مناسب رسید و خوب خودش را گرفت آن را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه آن از بین برود و بعد از این که حلوا سرد شد آن را در یک ظرف دیگر بریزید و در یخچال قرار دهید.

مرحله ششم

اگر می‌خواهید این حلوا را برای مدتی نگهداری کنید آن را در ظرف شیشه‌ای مناسب و در بسته در یخچال قرار دهید و در هنگام استفاده، حلوا را در ظرف مناسب بریزید و سطح آن را صاف کنید و با پودر نارگیل و پودر پسته و خلال بادام تزئین کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید