طرز تهیه دو پیازه باقلا به روش مجلسی

در این گزارش طرز تهیه دو پیازه باقلا به روش مجلسی را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دو پیازه باقلا یکی از غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را آماده کنید، دو پیازه باقلا با روش‌های مختلف و کمترین مواد در دسترس درست می‌شود و طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد که بسیار پر طرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه باقلا در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
باقلا تازه ۱ کیلو
پیاز متوسط ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل عنابی به مقدار لازم

طرز تهیه دو پیازه باقلا

مرحله اول

ابتدا باقلا را پاک کنید و بعد تمیز بشورید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن‌ها اضافه کنید و کمی هم نمک روی آن‌ها بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا باقلاها خوب پخته شوند.

مرحله دوم

سپس پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و سپس زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود.

مرحله سوم

بعد رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود و طعم خامی آن گرفته شود سپس فلفل عنابی را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد باقلاهای پخته شده را در مخلوط بریزید و هم بزنید تا سس کاملا به خورد باقلاها برود.

مرحله چهارم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شوند و بعد مقداری آب روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا همه مواد با هم خوب ترکیب شوند و بعد درب تابه را ببندید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا همه مواد با هم خوب بپزند و جا بیفتند، بعد از این زمان درب تابه را بردارید و تست کنید که باقلاها کاملا پخته باشند و در صورتی که هنوز سفت هستند می‌توانید مقداری آب اضافه کنید و اجازه دهید کمی بپزند.

مرحله ششم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و دو پیازه باقلا را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ گشنیز و نعناع و شوید تزئین کنید و این غذای خوش طعم و لذیذ را همراه با نان تازه، ترشی، ماست موسیر و زیتون پرورده و انواع دورچین سرو کنید.

دیدگاه تان را بنویسید