سالم‌ترین و مفید‌ترین میوه برای بدن

بلوبری حاوی مقدار زیادی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ممکن است این عبارت کلیشه‌ای را زیاد شنیده باشید که با خوردن یک سیب در روز به دکتر نیاز پیدا نمی‌کنید. اما آیا می‌دانید که بهترین میوه برای بدن کدام است؟ سالم‌ترین میوه برای ما چه میوه‌ای است؟ در واقع چه مقدار میوه باید در روز بخورید؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ میزان مصرف توصیه‌شده به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما بزرگسالان معمولاً باید روزانه ۱.۵ تا ۲ فنجان میوه مصرف کنند. این یک فنجان میوه می‌تواند یک سیب، یک موز، یک فنجان زغال اخته، یا چند تکه انبه باشد. در ادامه نکاتی درباره فواید میوه برای سلامتی را مرور می‌کنیم.

در حالی که همه میوه‌ها سالم هستند، اما یک متخصص تغذیه اعلام کرد که، بلوبری وحشی میوه‌ای پر از مواد مغذی است. بلوبری حاوی مقدار زیادی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. بلوبری همچنین در میان میوه‌ها و سبزیجات بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.

بلوبری فواید زیادی برای حافظه دارد و برخی از مطالعات فواید قلبی عروقی یا ترکیبات ضد سرطان را در این میوه نشان می‌دهند و به طور کلی، التهاب را کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید به جای بلوبری از توت‌های وحشی تیره، مانند شاه توت استفاده کنید. خوردن بلوبری وحشی برای دریافت مواد مغذی و سالم میوه‌ها ضروری نیست. خوردن میوه از هر نوع که باشد نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت، اگرچه برخی از میوه‌ها دارای مواد مغذی تری هستند.

 سیب حاوی پکتین است، فیبری که به عنوان یک پری بیوتیک عمل می‌کند و می‌تواند به عملکرد روده بزرگ و هضم کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید