روشی جدید برای کاهش میزان افسردگی

نتایج مطالعه نشان داده است که تنها یک ساعت ورزش در هفته شانس ابتلا به افسردگی را تا ۴۴ درصد کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نتایج تحقیقات تایید می‌کند که بی‌تحرکی بیش از حد با افزایش خطر افسردگی مرتبط است. افراد جوانی که در دوران نوجوانی بیش از حد بی‌تحرک هستند بیشتر احتمال دارد در بزرگسالی افسردگی را تجربه کنند حتی فعالیتی نسبتا سبک، مانند پیاده‌روی، برای کاهش خطر افسردگی کافی است.

مشرق نوشت؛ محققان دریافتند هر ساعت فعالیت سبک اضافی در ۱۲ سالگی علائم افسردگی را به میزان ۱۰ درصد در ۱۸ سالگی کاهش می‌دهد. رفتار کم تحرک ممکن است برای بزرگسالان نیز به همان اندازه برای سلامت روان خطرناک باشد.

نتایج مطالعه نشان داده است که تنها یک ساعت ورزش در هفته شانس ابتلا به افسردگی را تا ۴۴ درصد کاهش می‌دهد.

آرون کاندولا، محقق ارشد این تحقیق گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد، جوانانی که در طول دوران نوجوانی زمان زیادی از روز غیرفعال هستند تا سن ۱۸ سالگی با خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی مواجه می‌شوند.

ما متوجه شدیم که فقط فعالیت‌های شدیدتر نیستند که برای سلامت روان ما مفید هستند بلکه هر درجه از فعالیت بدنی که می‌تواند زمان نشستن را کاهش دهد احتمالا مفید خواهد بود.

نتایج مطالعه‌ حاصل بررسی ۴۲۵۷ نوجوان است که حرکت آنان برای چند روز پیگیری شد؛ این نوجوانان ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سال سن داشتند.

از این شرکت‌کنندگان در مورد علائم کلاسیک افسردگی، از جمله از دست دادن لذت، بی‌حوصلگی و مشکلات تمرکز پرسیده شد. نتایج نشان داد که رفتار کم تحرک با افسردگی مرتبط است متأسفانه، در حال حاضر، جوانان در دوران نوجوانی به‌طور قابل توجهی کمتر فعال هستند.

کاندولا گفت: این یک روند بلندمدت و نگران‌کننده است، میزان زمانی که جوانان به‌صورت غیرفعال می‌گذرانند سال‌ها به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است اما تحقیقات باکیفیت بالا در مورد اینکه چگونه این رفتار می‌تواند بر سلامت روان آنان تأثیر بگذارد، شگفت‌آور نبوده است.

به نظر می‌رسد تعداد جوانان مبتلا به افسردگی نیز رو به افزایش است و مطالعه ما نشان می‌دهد که این دو روند ممکن است با هم مرتبط باشند.

جوزف هیز، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: بسیاری از موارد ابتکاری، ورزش را در جوانان ترویج می‌کنند اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که باید به فعالیت‌های سبک نیز توجه بیشتری شود. به ویژه فعالیت سبک می‌تواند مفید باشد زیرا به تلاش زیادی نیاز ندارد و به راحتی در روال زندگی روزانه اکثر جوانان لحاظ می‌شود.

مدارس می‌توانند فعالیت‌های سبک مانند فعالیت در زمان تدریس و حضور در کلاس را طی روزهای آموزش دانش‌آموزان خود ادغام کنند، تغییرات کوچک در محیط‌های ما می‌تواند باعث شود که همه کمی تحرک داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید