ترفندهایی برای جذب بیشتر ویتامین D

ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری برای بدن است که معمولا توصیه می شود از طریق تغذیه جذب بدن شود، اما جذب آن کار نسبتا سختی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رعایت برخی نکات به جذب بیشتر ویتامین D کمک می کند.

بهداشت نیوز نوشت؛ از مزایای بی نظیر ویتامین D می توان به بهبود عملکرد سیستم ایمنی، خلق و خوی و استخوان های قوی اشاره کرد. متأسفانه ویتامین D یکی از ویتامین های گریزان است که در غلظت های زیاد در بسیاری از غذاها یافت نمی شود، و بسیاری از مردم از یک فرصت بزرگ برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض آفتاب، غافل می شوند، زیرا تمام روز در محیط کار خود مانده اند. بنابراین ، کمبود ویتامین D یک مشکل جهانی است.

بهتر است قبل از شروع هزینه کردن درمورد مکمل ها که ممکن است موثر نباشند، این پنج تاکتیک را برای دریافت ویتامین D بیشتر استفاده کنید.

۱- پنجره دفتر، خانه یا ماشین خود را باز کنید

اینکه پنجره شما UV را مسدود کند یا خیر، بستگی به نوع پنجره شما دارد. طبق گزارش بین المللی انجمن ماوراء بنفش، پنجره های استاندارد اجازه عبور پرتوهای UV-A ، اما نه اشعه UV-B را می دهند.

بیشتر پنجره ها در خانه ها و ساختمانها به نوعی مانند فیلم با پنجره یا رنگ مورد استفاده قرار می گیرند که از عبور هر دو نوع نور UV جلوگیری می کند. بنابراین باز کردن پنجره می تواند به شما در گرفتن نور بیشتر خورشید کمک کند.

۲-. اولین فنجان قهوه خود را در محیط باز بنوشید

صبح کمی وقت خود را صرف کنید و اولین فنجان قهوه خود را در خارج از خانه بنوشید. نور صبح به همان اندازه نور آفتاب خشن نیست، اما می تواند حداقل برخی از ویتامین D شما را از این طریق تامین کند.

صبح ها پس از بیدار شدن فواید بیشتری نسبت به جذب ویتامین D خواهید داشت. صرف وقت برای خودتان در صبح، حتی به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، می تواند تأثیر مثبتی در روز شما بگذارد.

۳- میزان مصرفی گوشت خود را با ماهی جایگزین کنید

طبق اطلاعات بانک اطلاعات مواد غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده، کنسرو ماهی تن، ماهی خال مخالی، ماهی صخره ای، ساردین، ​​ماهی شمشیری، ماهی قزل آلا، ماهی سفید و ماهی خاویاری دارای غلظت مناسبی از ویتامین دی هستند.

۴-همه ی تخم مرغ را بخورید

تخم مرغ یکی از معدود منابع غذایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است. شما باید کل تخم مرغ را بخورید: زرده ها جایی هستند که ویتامین D در آن زندگی می کند. تخم مرغ به تنهایی برای تأمین نیاز روزانه ویتامین D کافی نیست، اما سفیده یک روش سالم و سرشار از پروتئین برای رسیدن به این ویتامین است.

۵- پیاده روی بعد از ناهار را انجام دهید

قطعاً قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده برای پوست مضر است، اما بین ایمنی پوست و مصرف ویتامین D توازن ظریف وجود دارد. اکثر مردم در حال حاضر به اندازه کافی آفتاب نمی خورند، و ضد آفتاب مانع از جذب شدن نور UV در پوست می شود، که به طور متناقضی مسئول سرطان پوست و تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن است.

از آنجا که بخش اعظم ویتامین D بیشتر افراد در معرض قرار گرفتن در معرض آفتاب است، پیاده روی در هنگام ناهار می تواند بیشتر نیازهای ویتامین D را تأمین کند. یک مطالعه انجام شده در انگلیس نشان داد که کمتر از ۱۵ دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب در ظهر برای حفظ مقدار کافی ویتامین D خون در بزرگسالان کافی است.

پیاده روی در هنگام ناهار می تواند بهترین بلغم را برای شما بوجود آورد زیرا نور آفتاب ظهر از نور صبح قوی تر است اما به اندازه نور بعد از ظهر قوی نیست – به این معنی که می توانید بیرون بروید و ویتامین D خود را با خطر کمتری از آسیب آفتاب بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید