این تخم قاتل همیشگی ریزش مو است!

آیا شما نیز از مشکل ریزش مو ناراحت هستید؟ امروزه به دلیل سبک زندگی غلط، ریزش مو و تضعیف شدن تارهای مو بسیار رایج شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، برای متوقف کردن مشکل ریزش مو، می توانید از انواع مختلف داروها و شامپوهای موجود در بازار استفاده کنید، اما مواد شیمیایی نیز عوارض جانبی دارند که می تواند ریزش مو را تشدید کند، ما به شما یک دستور العمل خانگی ساده می گوییم که توسط متخصصان توصیه شده است.

متخصصان بر این باورند که، برگ گشنیز راه موثر برای جلوگیری از ریزش مو است. گشنیز معمولا در همه جا و هر فصل در دسترس است، بنابراین هر کسی می تواند از آن استفاده کند. بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های موجود در گشنیز، ریشه مو را تغذیه کرده و آنها را قوی می کنند. حال با نحوه استفاده از گشنیز برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه مو،آشنا شوید.

دلایل ریزش مو و تضعیف شدن تارهای مو

دلایل بسیار زیادی برای ریزش مو و یا تضعیف شدن تارهای مو وجود دارد، اما عمدتا به علت آلودگی هوا، شرایط و تغییرات ناگهانی آب و هوا، کمبود ویتامین های ضروری بدن، تغذیه ناسالم، استفاده از دخانیات، افزایش سن، اختلالات هورمونی، اضطراب، استرس، وراثت و استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع شامپو، رنگ مو و محصولات آرایشی بی کیفیت است. برای جلوگیری از این مشکلات می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود. اکثر محققان استفاده از مواد طبیعی را بی ضرر دانسته و تضمینی برای افزایش رشد و تقویت مو می دانند.

چرا برگ گشنیز مفید است

برگ گشنیز حاوی پروتئین، چربی، فیبر، کربوهیدرات، مواد معدنی و غیره است. علاوه بر این، کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، پتاسیم و ویتامین ث نیز در برگ های سبز گشنیز به فراوانی یافت می شود. این برگ حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که برای پوست و مو مفید است و به افزایش رشد مو کمک می کند.

نحوه استفاده از گشنیز برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت ریشه مو

مشکل ریزش مو به علت کمبود ویتامین های ضروری در رژیم غذایی، متابولیسم ضعف و یا ماندن در یک محیط آلوده است. اما با استفاده از برگ های گشنیز، پوست سر شما ویتامین ها و مواد معدنی مناسب را تامین می کند، بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو و بازسازی موهای آسیب دیده مفید خواهد بود. حتی استفاده منظم از برگ های گشنیز نیز می تواند به تدریج طاسی را از بین ببرد.

آماده سازی عصاره گشنیز برای مو

برای رشد و تقویت مو، باید عصاره گشنیز روی پوست سر قرار داده شود. برای تهیه آب گشنیز، آن را به طور کامل تمیز کنید و بشویید. حال برگ های آن را جدا کنید و به 10  تا 15 میلی لیتر آب اضافه کنید واجازه دهید حدود نیم ساعت در آب بمانند. سپس برگ های گشنیز از آب خارج کرده و در یک دستمال تمیز با سوراخ های ریز بریزید و آن را فشار دهید. حال، عصاره خارج شده از برگ های گشنیز برای استفاده بر روی پوست سر آماده است.

نحوه استفاده از عصاره گشنیز برای مو

عصاره گشنیز را می توانید هر زمان استفاده کنید. اما بهترین زمان برای استفاده از آن، قبل از حمام کردن است. عصاره این برگ را قبل از حمام بر روی پوست سر بگذارید. حتی می توانید از آن بر روی ساقه موهایتان نیز استفاده کنید. اجازه دهید یک ساعت عصاره گشنیز روی موهایتان باقی بماند. بعد از 1 ساعت آن را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید. اگر موی شما در حال ریزش است، آن را یک بار در هفته استفاده کنید و اگر به علت ریزش بیش از حد مو دچار طاسی شده اید، از آن دو بار در هفته استفاده کنید. برگ گشنیز هیچ عارضه جانبی ندارد، زیرا کاملا طبیعی هستند. عصاره گشنیز سبب جلوگیری از ریزش مو شده و ریشه مو را تقویت می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید