افسردگی زایمان در این زنان بیشتر است

محققان هیچ تفاوتی در مصاحبه بالینی ساختاریافته برای افسردگی اساسی تشخیص داده شده با DSM-IV در بین گروه ها مشاهده نکردند، اما علائم افسردگی در زنان باردار مبتلا به صرع در مقایسه با زنان غیرباردار مبتلا به صرع در دوران بارداری آن ها و در طول دوران پس از زایمان بدتر بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، افسردگی در حین بارداری و پس از زایمان را می توان یکی از رایج ترین مشکلات پیش روی مادران دانست. در این میان مطالعات انجام شده توسط دکتر کیمفورد جی میدور، از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا و همکارانش نشان دهنده نقض صرع در بروز افسردگی بارداری و پس از زایمان است.

سلامت نیوز نوشت؛ محققان طی این مطالعه، بروز و عوامل مرتبط با اپیزودهای افسردگی اساسی و علائم افسردگی و اضطراب را در زمان های قابل مقایسه در میان زنان باردار مبتلا به صرع ، زنان باردار سالم و زنان غیرباردار مبتلا به صرع بررسی کردند. 

طی این مطالعه ۳۳۱ زن باردار مبتلا به صرع، ۱۰۲ زن باردار سالم و ۱۰۲ زن غیرباردار مبتلا به صرع حضور داشتند.

محققان هیچ تفاوتی در مصاحبه بالینی ساختاریافته برای افسردگی اساسی  تشخیص داده شده با DSM-IV در بین گروه ها مشاهده نکردند، اما علائم افسردگی در زنان باردار مبتلا به صرع در مقایسه با زنان غیرباردار مبتلا به صرع در دوران بارداری آن ها و در طول دوران پس از زایمان بدتر بود. 

بررسی های این تیم مطالعاتی نشان می دهد بیشتر زنان باردار دارای صرع، بیش از یک تشنج در ۹۰ روز را تجربه کرده و افسردگی بیشتری نسبت به سایر گروه ها داشتند.

دکتر کیمفورد جی میدور در این رابطه گفت: ما دریافتیم که زنان مبتلا به صرع در دوران بارداری خطر ابتلا به اختلالات خلقی و اضطرابی را افزایش می دهند. این امر باعث می‌شود که نظارت بر سلامت آنها در دوران بارداری مهم ‌تر شود.

در خاتمه گفتنی است برخی پژوهشگران معتقدند موارد متعددی از جمله روابط مالی، شرایط اشتغال، داروهای مصرفی و دسترسی به امکانات پزشکی نیز در این موضوع دخالت دارند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید