چه کنیم تا به بیماری‌های شایع تابستانی مبتلا نشویم؟

یک متخصص اطفال با تشریح بیماری‌های واگیردار گوارشی در فصل تابستان اظهار کرد: اسهال‌ها بیماری‌های گوارشی هستند که از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می‌شوند و اگر مراقبت انجام ندهیم ممکن است باعث خطرات جانی مخصوصا در کودکان زیر 5 سال‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر پورحسینی در مورد بیماری‌های شایع فصل گرما گفت: با فرارسیدن تابستان و فصل گرما شیوع یک‌سری از بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند. در رأس این بیماری‌ها می‌توان از اسهال‌ها نام برد.اسهال‌ها بیماری‌های گوارشی هستند که از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می‌شوند و اگر مراقبت انجام ندهیم ممکن است باعث خطرات جانی مخصوصا در کودکان زیر 5 سال ‌شود. 

بهداشت نیوز نوشت، وی افزود: با توجه به این که بیماری‌های واگیردار گوارشی، مخصوصا نوع خاصی از اسهال به نام وبای التور در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان شایع است یک سری توصیه داریم که به انواع بیماری‌های گوارشی واگیردار مثل اسهال‌ها و یا سایر بیماری‌های واگیردار مبتلا نشویم. 

توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر فصل تابستان

این متخصص اطفال در ارتباط با توصیه‌های بهداشتی پیشگیرانه این چنین توضیح داد: استفاده از آب بهداشتی و تصفیه شده یا لوله کشی بسیار مهم است. همچنین غذاهای سرد نباید به هیچ وجه مصرف شوند. اگر غذایی در یخچال است حتما قبل از مصرف گرم شود. مصرف نکردن میوه‌ها و سبزیجات نشسته هم جزء توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود. 

وی افزود: همچنین قبل از مصرف هر وعده غذایی دست‌ها را به صورت کامل بشویید. ضمن این که بعد از استفاده از دستشویی حتما باید دست‌ها با آب و صابون شسته شود. این روش‌ها بهترین راهکارهای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار گوارشی مثل اسهال‌ها است.

اگر بیمار شدیم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

پور حسینی در ادامه گفت: در زمان ابتلا به اسهال و قبل از مراجعه به پزشک نیاز است که یک سری اقدامات انجام بدهیم که باعث کاهش شدت بیماری می‌شود. استفاده از آب و مایعات زیاد و عدم مصرف غذاهای شیرین و خیلی چرب از نکات اولیه‌ای هست که رعایت آن‌ها در این فصل تابستان خوبی را رقم می‌زند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چون در تابستان هموطنان ما به سفر و صحرا می‌روند ممکن است آب بهداشتی همراه نداشته باشند. توصیه می‌شود حتما قبل از مراجعت به مکان‌هایی که دسترسی به آب تصفیه شده نیست با خود آب بهداشتی حمل کنند و درصورت عدم بردن آب بهداشتی و ناچار بودن، حتما آب را بجوشانند و استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید