معرفی علائم دیابت نوع یک و دو

علائم دیابت شامل علائم کلی قند خون و دیابت نوع یک و دو می‌باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دیابت نوع ۱ یک بیماری خودایمنی است که زمانی ایجاد می‌شود که بدن، سلول‌های تولید کننده انسولین را از بین می‌برد. این بدان معنا است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ انسولین تولید نمی‌کنند. بدون انسولین هم بدن نمی‌تواند میزان گلوکز خون را تنظیم کند. بنابراین فرد دچار قند خون می‌شود.

سلامت نیوز نوشت؛ افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهند،. به این معنی که بدن به اندازه نیاز خود انسولین تولید یا استفاده نمی‌کند. این نوع، رایج‌ترین در بین دو نوع اصلی است.

علائم قند خون

موارد زیر، علائم کلی قند خون در میان افراد است:

    ادرار کردن زیاد، اغلب در شب

    تشنه بودن بیش از حد

    کم کردن وزن بدون تلاش

    احساس گرسنگی بسیار

    تاری دید

    احساس بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست ها یا پاها

    احساس خستگی بسیار

    داشتن پوست بسیار خشک

    داشتن زخم‌هایی که به آرامی بهبود می‌یابند

    عفونت بیشتر از حد معمول

علائم قند خون نوع ۱

افرادی که دیابت نوع ۱ دارند ممکن است حالت تهوع، استفراغ یا معده درد نیز داشته باشند. علائم دیابت نوع ۱ می‌تواند در عرض چند هفته یا چند ماه ظاهر شود و ممکن است این علائم، شدید باشند. بنابراین شاید به درمان قطعی قند خون نیاز پیدا کنید. نشانه های دیابت نوع ۱ معمولاً در دوران کودکی، نوجوانی یا جوانی شروع می‌شود اما به‌طور کلی ممکن است در هر سنی رخ دهد.

علائم قند خون نوع ۲

بروز علائم دیابت نوع ۲ ممکن است چند سال طول بکشد. برخی از افراد متوجه هیچ یک از علائم آن نمی‌شوند.. اگرچه کودکان و نوجوانان بیشتر و بیشتر به آن مبتلا می‌شوند اما دیابت نوع ۲ معمولاً در بزرگسالی شروع می‌شود. از آن‌جایی که تشخیص علائم این بیماری،‌ دشوار است دانستن آن‌ها برای دیابت نوع ۲ مهم است. شما باید در صورت داشتن هر یک از آن‌ها حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید