طرز تهیه ترشک آلبالو به روش ساده

ترشک آلبالو یکی از خوراکی های خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ترشک آلبالو یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که می توان در فصل بهار و تابستان هم زمان با رسیدن آلبالو تهیه کرد. آلبالو یکی از مفید ترین میوه های تابستانی می ‌باشد که از آن برای تهیه انواع کیک ها و شیرینی و غذاها و دسر ها می توان استفاده کرد. شاید این ترشک ها در بیرون به شکل حاضری موجود باشد، ولی تهیه آن در منزل هم سالم تر و هم خوشمزه تر است و بچه ها به شدت عاشق طعم و مزه این ترشک خواهند شد، حتی می توان در مهمانی ها این ترشک ها را سرو کرد و از خواص خوب آلبالو نیز بهره مند شد. 

خواص باورنکردنی باقلا تازه و خشک

معجزه این خشکبار برای لاغری، دیابت و کبد چرب

طرز تهیه گوجه بادمجان با گوشت چرخ کرده

چگونه از ابتلا به وبا پیشگیری کنیم؟

مصرف این میوه ها با شکم خالی ممنوع!

با یک کلیه می‌توان خون اهدا کرد؟

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشک آلبالو با ما همراه باشید.

مواد لازم ترشک آلبالو

آلبالو یک و نیم کیلو گرم

نمک ۲ قاشق غذا خوری

نبات ۵۰ گرم

آب ۱ لیتر

جوهر لیمو قاشق مربا خوری

طرز تهیه ترشک آلبالو

مرحله اول

برای تهیه ترشک خوشمزه با طعم آلبالویی آب را داخل یک قابلمه مناسب می ‌ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر به نقطه جوش برسد.وقتی که آب شروع به جوشیدن کرد، دو قاشق غذا خوری نمک را به آن اضافه می‌ کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله جوهر لیمو را اضافه می ‌کنیم. توجه داشته باشید که برای ماندگاری بهتر و رنگ قشنگ تر ترشک، جوهر لیمو را حذف نمی‌کنیم. سپس نبات را اضافه می‌ کنیم. اگر دوست داشتیم ترش باشد، می‌توانیم نبات را حذف کنیم.

مرحله سوم

آلبالو رو بعد از اینکه دم آلبالو ها را گرفتیم و شستیم داخل آب می ‌ریزیم. وقتی که آلبالو ها شروع به جوشیدن کرد کف روی آن را می‌ گیریم که براق تر و قشنگ تر شود. دو ساعت زمان می ‌برد که آب آلبالو کم شود و به غلظت مورد نظر برسد.

آلبالو خشکه یکی از انواع تنقلات خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که در فصل های بهار و تابستان تهیه می شود

مرحله چهارم

در مرحله پایانی بعد از دو ساعت وقتی سرد شد، داخل نایلون می ‌ریزیم و می ‌توانیم یک چاقو را گرم کنیم و درب نایلون را ببندیم و پلمپ کنیم. یا می توان از از کیسه زیپ کیپ استفاده کرد و در فریزر برای مدت طولانی نگهداری کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید