طرز تهیه کوکو سیب زمینی پنیری

کوکو سیب زمینی پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا هم مناسب است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی آبپز ۶ عدد متوسط

پنیر پیتزا ۲ لیوان

تخم مرغ ۱ عدد

کره ۳ قاشق غذاخوری

آرد سیفد حدودا ½ لیوان

پیازچه ۲ قاشق غذاخوری

آرد سوخاری ½ لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکو سیب زمینی پنیری

مرحله اول

برای تهیه کوکو سیب زمینی پنیری ابتدا سیب زمینی های آبپز شده را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه کره را به همراه مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا شبیه به پوره سیب زمینی شود. در ادامه پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پنیر پیتزا، آرد سفید و تخم مرغ به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

اگر پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم، مایه کوکو شل بود باید آرد بیشتری اضافه کنیم تا مایه کوکو منسجم تر شود. در ادامه آرد سوخاری را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس در جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن درون تابه می ریزیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شدف به اندازه یک گردو از مایه کوکو بر می داریم و با دست آنرا مانند کتلت شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم.

مرحله پنجم

حالا باید صبر کنیم تا کوکو سرخ شود، پس از اینکه سمت زیرین کوکو سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکوهای اماده شده را به صورت داغ در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید