طرز تهیه کیک موز و شکلات بدون فر

طرز تهیه کیک موز و شکلات بدون فر با تکه های موز در قابلمه بصورت مرحله به مرحله را می خوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خوردن یک کیک خوشمزه شکلاتی واقعا یک طعم و لذت دیگری دارد. در این مطلب آموزش کیک شکلاتی رو داریم که بسیار راحت و بدون فر درست می شود و نیاز به مهارت خاصی ندارد ، کافیست طبق دستور پیش بروید.

مواد لازم کیک موز شکلاتی بدون فر

تخم مرغ: چهار عدد

 شکر: سه چهارم لیوان

 آرد سفید: دو‌ لیوان

 شیر: نصف لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

 موز رنده شده: دو عدد

بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک موز شکلاتی بدون فر

(1) به چهار عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده ، شکر و وانیل رو اضافه کرده و خوب مخلوط کنید، با همزن دستی حدود 10 دقیقه و با همزن برقی 5 دقیقه هم بزنید تا حجم گرفته و روشن شود.

(2) شیر و روغن هم دمای محیط را به مواد اضافه کرده و حدود 1 دقیقه تا حدی که مخلوط شود هم بزنید.

(3) در یک ظرف جدا دو لیوان آرد لازم دارید که از این مقدار 4 قاشق جدا کرده و به جاش پودر کاکائو اضافه کرده و سپس بیکینگ پودر رو ریخته و باهم دیگه مخلوط کنید سپس روی مایه کیک الک کنید.

(4) حالا این مواد رو ابتدا با همزن خاموش یک مقدار مخلوط کنید ، سپس با دور کند همزن در حدی که گلوله های آرد داخل مواد حل شود ، مواد را مخلوط کنید.

(5) در این مرحله موز رنده شده را به مواد اضافه کرده و با لیسک خوب مخلوط کنید تا مایه کیک یکدست شود.

(6) داخل قابلمه دو لایه کاغذ روغنی بندازید، سپس روی کاغذ روغنی و دیواره های قابلمه رو چرب کنید و مایه کیک را داخل قابلمه ریخته و با کمک لیسک صاف کنید.

(7) قابلمه را روی شعله پخش کن با دم کنی قرار داده و به مدت 30 دقیقه اجازه بدهید بپزد، دقت کنید به هیچ عنوان در این نیم ساعت در قابلمه را برندارید.

(8) بعد از سی دقیقه با کمک چاقو چک کنید ، اگر خمیر بهش نچسبید ، یعنی کیک آمادست و گرنه کمی بیشتر بهش زمان بدهید.

(9) در نهایت با سلیقه خود می توانید به کمک انواع سس تزئین کنید که من از گاناش استفاده کردیم که دستورش را در این زیر می توانید ببینید.

طرز تهیه گاناش

نصف لیوان خامه صبحانه رو روی حرارت کم آب کنید سپس شعله را خاموش کرده ، بعد نصف لیوان شکلات تخته ای رنده شده بهش اضافه کنید و هم بزنید تا با حرارت خامه، شکلات تخته ای ذوب شده و یکدست بشود ، به همین راحتی گاناش خوشمزه آمادست.


 

دیدگاه تان را بنویسید