طرز تهیه سیرترشی به روش 7 ساله و فوری

در این گزارش طرز تهیه سیرترشی فوری و بی نظیر را به شما آموزش می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیر ترشی یکی از انواع ترشی های پرطرفدار و محبوب ایرانی است که معمولا به دو صورت فوری و هفت ساله تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیر ترشی در ادامه با ما همراه باشید.

مایعات را این گونه بنوشید، پوستتان پیر می شود!

معجزه مصرف این گیاه برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا

چرا سرگیجه ناگهانی دارم؟

این افراد نباید لب به گوجه سبز بزنند!

خطرناک‌ترین میوه‌های جهان

عوارض نوشیدن آب زیاد که تا به حال نمی دانستید

مواد لازم سیر ترشی

طرز تهیه توپک انرژی‌زا ساده و فوری

سیر ۱ کیلوگرم

شیره خرما یا شیره انگور ½ لیوان

نمک ۱ قاشق چایخوری

سرکه به مقدار کافی

طرز تهیه سیر ترشی

مرحله اول

برای تهیه سیر ترشی خانگی در ابتدای کار به سراغ روش درست کردن سیر ترشی ۷ ساله می رویم، برای این منظور ریشه و پوست سیرهای بوته ای را به صورتی که حبه ها از هم تفکیک نشوند جدا کرده، سپس می شوییم تا کاملا تمیز شوند.

مرحله دوم

حالا در هوای آزاد یک پارچه حوله ای تمیز پهن می کنیم، سپس سیرهای بوته ای را به صورت وارونه روی آنها چیده و اجازه می دهیم به مدت ۷ ساعت به همین حالت باقی بمانند تا کاملا خشک شوند. مرطوب بودن سیر ها باعث کپک زدن ترشی می شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان یک ظرف مناسب انتخاب کرده، سپس سیرها را درون آن می چینیم. در ادامه نمک را به همراه شیره خرما درون ظرف ریخته و به اندازه ای که روی ظرف را بگیرد سرکه اضافه کرده و درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله چهارم

در ادامه ظرف را کمی تکان می دهیم تا مواد با هم آمیخته شوند، سپس شیر ترشی را در یک جای گرم و تاریک قرار می دهیم. با این نوع دستور، سیر ترشی پس از گذشت ۶ ماه می رسد ولی بهتر است تا ۷ سال درب آنرا باز نکنید.

مرحله پنجم

برای درست کردن سیر ترشی فوری ابتدا به روش سیر ترشی ۷ ساله، پوست و ریشه سیرها را جدا می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک شوند. در ادامه سیرها را به همراه شیره انگور درون یک قابلمه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله ششم

حالا به اندازه ای که روی سیرها را بگیرد به قابلمه سرکه می افزاییم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم سیرها به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون سرکه بجوشند تا به آنها شوک وارد شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم سیرها درون قابلمه کاملا خنک شوند. زمانی که سیر و سرکه کاملا خنک شدند، سیرها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به اندازه ای که روی ظرف را بگیرد سرکه می افزاییم.

مرحله هشتم

در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا درون ترشی جلوگیری کنیم. ورود هوا درون ترشی باعث کپک زدن ترشی می شود. با این نوع دستور، سیر ترشی پس از گذشت ۵ روز قابل استفاده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید