رعایت ۴ اصل برای شروع کاهش وزن

پیش از شروع یک برنامه ریزی برای کاهش وزن، رعایت ۴ اصل ضروری است که جزئیات آن‌ها را در این گزارش می‌توانید بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تقریبا تمام افرادی که از وزن زیاد خود رنج می‌برند، روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن انتخاب و امتحان کرده و ممکن است با شکست مواجه شده باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ برای این که بخواهیم وارد یک مرحله و برنامه ریزی جدید برای کاهش وزن بشویم، باید ذهن و بدن خود را آماده این برنامه ریزی کنیم که در ادامه این گزارش به ۳ روش در این خصوص اشاره شده است.

۱. استرس را کنترل کنید

محققان معتقدند که استرس زیاد در طول روز به اندازه چند ساعت کوه نوردی از انسان انرژی می‌گیرد و در این مواقع بدن ما به غذای زیاد و پر کالری نیاز پیدا می‌کند پس دوری از هرگونه استرس می‌تواند نیاز بدن به این نوع از غذا‌های چاق کننده را کور کند.

۲. ذهنیت مثبت نسبت به کاهش وزن

پیش از انجام یک برنامه ریزی برای کاهش وزن یا شروع یک رژیم غذایی سخت باید از آمادگی ذهن و روان خود مطمعن شویم. در این مرحله یک درس روان پزشکی وجود دارد که می‌گوید سختی یک رژیم غذایی یا برنامه‌های لاغری را از ذهن خود دور کرده و دشمن خیالی را تصور کنید که باید با آن مبارزه کنید.

۳. اعتماد به نفس داشته باشید

تقریبا تمام افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند و سراغ برنامه‌هایی برای کاهش وزن خود نمی‌روند، اعتماد به نفس کافی برای این موضوع را نداند و این توانایی را در خود برای رسیدن به یک وزن ایده عال نمی‌بینند.

افزایش اعتماد به نفس و تحمیل توانایی‌های خود به افکار می‌تواند یک پیش نیاز بسیار موثر برای افرادی باشد که قصد آغاز یک مرحله سخت را دارند تا بتوانند باقی عمر خود را در آرامش و به دور از بیماری‌های ناشی از چاقی بگذرانند.

۴. قدرت زمان را فراموش نکنید

درصد قابل توجهی از افرادی که وارد یک برنامه ریزی برای کاهش وزن می‌شوند، تصور این را دارند که در پایان هر روز تغییرات عمده‌ای در بدن خود شاهد باشند و در غیر این صورت قید برنامه‌های لاغری خود را می‌زنند.

به این موضوع توجه داشته باشید که هر برنامه ریزی برای خود زمان مشخصی دارند و باید در طول اجرای آن صبوری کرد تا به اهداف خود نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

رعایت این چهار اصل پیش از آغاز یک برنامه ریزی برای کاهش وزن می‌تواند بازدهی این برنامه ریزی را تا چندین برابر افزایش دهد و ذهن شما را برای پذیرش سختی‌های این برنامه ریزی آماده می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید