بعضی از افرادی که ‌می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، همیشه دنبال قرص‌ لاغری تضمینی و جادویی می‌گردند. بد نیست بدانید قرص لاغری تضمینی برای کاهش وزن وجود ندارد؛ چرا که اگر چنین چیزی وجود داشت، هر کس می‌توانست با مصرف آن‌ها به وزن دلخواهش برسد. درست است که کاهش وزن با رژیم غذایی زمان‌بر است؛ اما فرصتی برای تغییر سبک زندگیست. پس با مکمل لاغری چه کنیم؟

بعضی از افرادی که ‌می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند، همیشه دنبال قرص‌ لاغری تضمینی و جادویی می‌گردند. بد نیست بدانید قرص لاغری تضمینی برای کاهش وزن وجود ندارد؛ چرا که اگر چنین چیزی وجود داشت، هر کس می‌توانست با مصرف آن‌ها به وزن دلخواهش برسد. درست است که کاهش وزن با رژیم غذایی زمان‌بر است؛ اما فرصتی برای تغییر سبک زندگیست. پس با مکمل لاغری چه کنیم؟

 

 

قرص‌ لاغری برای کاهش وزن چطور کار می‌کنند؟

قرص‌های کاهش وزن بسته به فرمول آن‌ها به روش‌های مختلف عمل می‌کنند. مثلا:

  • سرکوب کردن اشتها تا کمتر غذا بخورید؛
  • افزایش سوخت و ساز بدن تا بیشتر کالری بسوزانید؛
  • جلوگیری از جذب چربی‌ها.

هرکدام از روش‌ها را مفصل برای‌تان توضیح می‌دهیم:

 

1- جلوگیری از جذب چربی

بعضی از این قرص‌ها با جلوگیری از جذب چربی‌های موجود در غذا، باعث کاهش وزن می‌شوند. این دسته از قرص‌ها عوارض جانبی ناخوشایندی را برای دستگاه گوارش ایجاد می‎‌کنند. یکی از این قرص‌ها، اورلیستات است. این دارو را بدون نسخه، به عنوان   Alli و با نسخه به عنوان Xenical می‌فروشند. ساکسندا یک داروی تزریقی است. این دارو از هورمونی تقلید می‌کند که به مغز شما می‌گوید چه زمانی سیرید. قبل از مصرف این داروها حتما با پزشک خود صحبت کنید.

قرص‌های کاهش وزنی که در منابع آنلاین یا سایر منابع مشکوک، بدون ارزیابی پزشک در دسترس‌اند، قطعا برای سلامتی مضرند. در صورت استفاده نادرست از آن‌ها، ممکن است به عوارض جدی مانند اختلال عملکرد یا نارسایی اندام‌ها دچار شوید.

 

2- سرکوب کردن اشتها

قرص‌های سرکوب کننده اشتها محرک‌اند و می‌توانند عوارض جانبی مانند عصبی بودن، تحریک پذیری، تپش قلب، افزایش ضربان قلب، ضربان قلب غیرطبیعی و افزایش فشار خون را ایجاد کنند. بسیاری از این داروها، پس از افزایش نرخ مرگ و میر، خطر حمله قلبی و سایر حوادث قلبی عروقی، از بازار خارج شدند.

 

3- بالا بردن متابولیسم

این قرص‌های لاغری تغییرهای روانی و فیزیولوژیکی زیادی در بدن ایجاد می‌کنند. مثلا به کبد و کلیه‌ها آسیب می‌رسانند. مثلا داروی کاهش اشتهای ادیوس، با بالا بردن متابولیسم، باعث لاغری می‌شود. ترکیب‌ موجود در این قرص باعث واکنش و ایجاد حساسیت در بدن می‌شود. مثلا دائما احساس خارش خواهید داشت.

داروی کتون تمشک را به عنوان موثرترین قرص لاغری می‌شناسند. این قرص در ظاهر متابولیسم را بالا می‌برد؛ اما در باطن باعث افزایش فشارخون، آسیب به سیستم عصبی، بی‌خوابی و خارش بدن می‌شود.

 

آیا مکمل و قرص لاغری تضمینی برای کاهش وزن وجود دارد؟

 

آیا وسوسه‌ی مصرف قرص‌های لاغری را دارید؟

اگر وسوسه‌ی قرص‌های لاغری شما را آزار می‌دهد، مراقب محصول‌هایی باشید که نوید کاهش وزن سریع و آسان را می‌دهند. مکمل‌های بدون نسخه توسط سازمان غذا و داروی جهانی تنظیم نمی‌شوند. به گفته این سازمان، اکثر این محصول‌ها نه تنها موثر نیستند؛ بلکه خطرناک‌اند. البته، بعضی از این قرص‌ها را سازمان غذا و داروی جهانی تایید کرده است. با این حال باید بدانید حتی این قرص‌های تایید شده هم گلوله جادویی برای کاهش وزن نیستند. این قرص‌ها برای همه جواب‌نمی‌دهند. همه آن‌ها عوارض جانبی دارند و هیچ کدام بی‌خطر نیستند. اگر اضافه وزن مفرط، سلامتی شما رو به خطر انداخته است، استفاده از این قرص‌ها هم کمکی به شما نمی‌کنند چرا که عوارض فجیعی برای سلامتی‌تان خواهد داشت.

 

عوارض مکمل‌های لاغری چیست؟

هیچ قرصی بدون عوارض نیست؛ چه برسد به قرص‌های لاغری! طبق نظر سازمان جهانی غذا و دارو، حتی قرص‌های کاهش‌دهنده اشتها، ضربان قلب را بالا می‌برد. بعضی‌ از قرص‌های لاغری احتمالا باعث تشنج می‌شوند. مصرف قرص لاغری، در برخی از بیماران، خطر خودکشی را افزایش می‌دهد. همه این‌ها باعث می‌شود که حتی نتوانید یک دوره کامل از این داروها را مصرف کنید! در نتیجه هم پول خود را از دست داده‌اید و هم سلامتی‌تان را در خطر فجیعی قرار داده‌اید.

 

عوارض جانبی قرص لاغری سریع و تضمینی

همانطور که گفتیم قرص کاهش وزن از سه روش متفاوت به لاغری کمک می‌کند. هر سه نوع قرص لاغری با انواع عوارض جانبی همراهند. مثلا قرص هایی که جذب چربی را کاهش می دهند به کبد آسیب می‌زنند. دیگر خطرهای مصرف این قرص‌ها عبارت است از:

  • بالا بردن ریسک حمله قلبی و سکته مغزی؛
  • اعتیادآور بودن؛
  • خارش؛
  • اشهای و مشکل‌های گوارشی؛
  • افسردگی و خطر خودکشی؛
  • بی‌خوابی؛
  • تاری دید و ضعف بینایی؛
  • نوسان‌های فشار خون.

این‌ها تنها بخشی از عوارض قرص لاغری به اصطلاح بدون عوارض‌اند.

 

آیا مکمل و قرص لاغری تضمینی برای کاهش وزن وجود دارد؟

 

کاهش وزن سالم داشته باشید

برای کاهش وزن سالم باید هدف‌های واقع‌بینانه تعیین کنید. کاهش 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته سالم است. رژیمتان را با هدف کوتاه مدت شروع کنید. به این فکر نکنید که باید 20 یا 30 کیلو وزن کم کنید. به این فکر باشید که باید این هفته 0.5 کیلو وزن کم کنید. وعده‌های غذایی را حذف نکنید. این کار بدتر گرسنه‌تان می‌کند و شما را به سمت ریزه‌خواری سوق می‌دهد. زیاد آب بنوشید تا حجم معده‌تان پر شود. ورزش روزانه کافی داشته باشید. ورزش روزانه روند کاهش وزنتان را سریع می‌کند. غذاهای طبیعی را به جای غذاهای فرآوری شده انتخاب کنید که چربی و قند بالایی دارند. در هر وعده غذایی از میوه‌ها و سایر غذاهای غنی از فیبر استفاده کنید.

اگر باید وزن زیادی کم کنید، به برنامه ورزشی و رژیم غذایی کم‌کالری نیاز دارید. برای ایده‌های غذایی با کنترل کالری و بدون نیاز به قرص لاغری تضمینی که ادعایی پوچ بیشتر نیست، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه غذایی دکتر کرمانی که متناسب با شرایط بدنی شما تنظیم شده، استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دنبال قرص لاغری بدون عوارض یا مکمل لاغری تضمینی وسریع یا مانند آن‌ها نباشید. ادعاهای قرص لاغری قوی برای کاهش وزن را نیز باور نکنید. صادقانه باید بگوییم بهترین راه برای لاغری، ورزش و و رژیم است. رژیم متعادلی انتخاب کنید که شما را از خوردن هیچ غذایی منع نکند و روزانه ورزش کنید تا به اندامی برسید که دوستش دارید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.