داروهای بیماران ای بی در تعهدات جدید بیمه‌ای رایگان شد

موسوی با بیان این که چتر حمایتی داروها تغییری نکرده است، گفت: در شورای عالی بیمه بعضی از داروهای بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، میرهاشم موسوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فعالیتهای سازمان بهزیستی کشور و شیرخوارگاه شیبر بیان کرد: سال گذشته برای بیمه تکمیلی بازنشستگان سهم سازمان 30 درصد بود و ما علی رغم اینکه مشکل مالی هم داریم سهم بیمه تکمیلی سازمان که به بازنشستگان کمک می‌کند را بنا داریم به 50 درصد برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که تست pcr هم به طور کلی رایگان شد؟ گفت: تست pcr در مراکز ملکی و درمانی خودمان رایگان بود و همینطور هزینه هایی که برای بستری شدگان در مراکز ملکی به خاطر کووید_19 بود رایگان بود. بالع بر 5000 میلیارد در رابطه با کووید 19 هزینه درمان داشتیم. در مراکز غیرملکی براساس استانداردهایی که قرار بود وزارت بهداشت اعلام کند و احتمالا امروز هم در هیات دولت این موضوع در دستور کار است  رایگان می شود.

موسوی درخصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز خاطرنشان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شده و بحثهایی که در گذشته بوده را جلو می بریم و تاکنون مشکل خاصی نبوده است. از بیستم که پرداختی های ما شروع می شود تا پایان ماه پرداختی های مان به موقع انجام می شود.

مدیرعامل تامین اجتماعی درخصوص نسخه الکترونیکی آیا همچنان برخی داروخانه ها همکاری نمی کنند؟ اظهار کرد: نسخه الکترونیکی یک تغییر رویکرد است بخشی از مشکلات آن طبیعی است. اما اکنون حدود 99 درصد نسخه الکترونیکی اجرایی شده و یک درصدی هم ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد اما محکم پای کار نسخه الکترونیکی ایستادیم. حتی به مسیری می رویم که رسیدگی به اسناد پزشکی هم الکترونیکی شود.

موسوی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: در خصوص بیمه کارگران ساختمانی ضرایبی که قبلا بوده، آن ضرایب دقیق محاسبه نشده بود و محاسباتی که ما داشتیم حدود 12 هزار میلیارد تومان از زمان اجرا تاکنون کسری منابع بوده است. اصلاح ماده 5 در مجلس صورت گرفت و کمیسیون تایید کرده است انشالله به صحن خواهد رفت و ما سقفی به نام بیمه کارگران ساختمانی برای استانها نخواهیم داشت و با این ضرایب و تغییری که اتفاق افتاده همه کارگران ساختمانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

موسوی با بیان این که چتر حمایتی داروها تغییری نکرده است گفت: در شورای عالی بیمه  بعضی از داروهای بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند همچنین برای بیماری ای بی در تعهدات جدید بیمه‌ای  رایگان شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید