بهترین زمان برای مصرف قرص زینک ؟

زینک یکی از مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن است که مصرف به موقع آن می‌تواند به حفظ سلامتی بدن کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، زینک به عنوان یک ماده معدنی شناخته می‌شود که نقش بسیار زیادی در بدن ما دارد و به خوبی می‌تواند عملکرد‌های بدنی ما را تنظیم و کنترل کند. با توجه به اینکه زینک برای بدن ما انسان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، توصیه می‌شود که از آن استفاده شود چرا که در صورت کمبود آن در بدن ممکن است به سیستم ایمنی بدن ما آسیب وارد شود.

قرص‌های زینک سرشار از زینک سولفات، بیوتین، فولیک اسید، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۳، ویتامین B۶، ویتامین B۱۲، ویتامین C و کلسیم دی است.

 کمبود زینک در بدن می‌تواند علائمی، چون ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن و بیماری‌های پی در پی، دیر خوب شدن زخم ها، جوش، آکنه و آلرژی‌ها و حساسیت‌های پوستی، ریزش مو و نازک شدن مو، ضعف شدید و کمبود انرژی، لکه‌های سفید در ناخن و کاهش رشد کودکان و نوجوانان را در پی داشته باشد.

بیشترین تاثیری که قرص زینک در بدن ما دارد، این است که می‌تواند عملکرد ایمنی بدن ما را به خوبی تنظیم کند و آن را بالا ببرد. زینکی که ما مصرف می‌کنیم، تاثیر زیادی روی آنزیم‌های بدن دارد و می‌تواند روی بینایی ما تاثیر گذار باشد.

اما برای اینکه مصرف این قرص تاثیر بیشتری بر روی سلامتی داشته باشد، زمان مصرف آن بسیار حائز اهمیت است، بنابراین بهترین زمان مصرف قرص‌های زینک به همراه وعده غذایی است.

بهتر است بدانید که به هیچ وجه نمی‌توانید قرص زینک را به همراه مواد لبنی مانند شیر، دوغ و… مصرف کنید؛ به دلیل اینکه کلسیم مانع جذب روی در بدن می‌شود. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم کافئین است که این مورد هم نباید بعد از یک ساعت بعد از مصرف زینک و یک ساعت قبل از مصرف زینک، استفاده شود.

علائم کمبود زینک

به دلیل کاربرد‌های فراوانی که زینک در بدن دارد به محض کمبود آن علائمی ایجاد می‌شوند که عبارتند از:

- ریزش مو

- کاهش وزن

-تاخیر در ترمیم زخم‌ها

-عفونت مزمن

- پوستی خشن و دارای جوش

- کاهش اشتها

- افسردگی و ناراحتی روحی

چه غذا‌هایی دارای زینک بیشتری است؟

غذا‌های حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و صدف و منابع گیاهی شامل حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، سویا)، تخمه کدو، آجیل‌ها و غلات نیز سرشار از زینک بوده که برای افراد گیاه خوار مناسب هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید