تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار ضروری است؟

دانشمندان هشدار دادند که گونه دلتا کرونا ممکن است خطرات بزرگی برای زنان باردار ایجاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از "دارک وب"، مطالعه‌ای در دانشگاه آکسفورد نشان داد که بیش از ۹۹ درصد از زنان بارداری که براثر ابتلا به کرونا بستری و واکسینه نشده اند، از هر ۱۰ نفر یک نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است. نویسندگان این مطالعه یافته‌های خود را بسیار نگران کننده توصیف کردند.

در این مطالعه که از داده‌های سیستم نظارت زنان و زایمان انگلستان استفاده شده است، مشخص شد که بیش از ۳۳۰۰ زن باردار از ابتدای شیوع بیماری با علائم کووید۱۹ در بیمارستان بستری شده اند، در حالی که هفته گذشته حدود ۲۰۰ زن باردار بستری شده اند. محققان دریافتند که شدت بیماری با گذشت زمان بدتر می‌شود.

در این مطالعه آمده است که کمتر از یک چهارم زنان باردار که در اولین موج شیوع ویروس کرونا بستری شده بودند، علائم متوسط ​​یا شدیدی را گزارش کردند، در حالی که ۴۵ درصد از افراد مبتلا به گونه "دلتا" دچار علائم حاد شده اند.

با این حال، از ۷۴۲ زنی که از اول فوریه در بیمارستان بستری شده اند، تنها ۴ زن باردار یک دوز واکسن دریافت کرده اند و هیچ یک از آن‌ها هر دو دوز را دریافت نکرده اند.

ماریان نایت سرپرست این مطالعه گفت: این بسیار نگران کننده است که بستری شدن زنان باردار در بیمارستان در حال افزایش است و به نظر می‌رسد زنان باردار بیشتر تحت تأثیر جهش" دلتا "قرار می‌گیرند، اما خبر بسیار خوب حاکی از آن است که تعداد محدودی از زنان باردار واکسینه شده در بیمارستان بستری شده اند.

او می‌افزاید: این نشان می‌دهد که واکسیناسیون زنان باردار به منظور محافظت ازخود آن‌ها و فرزندانشان بسیار اهمیت دارد.

نتایج مطالعه جدید زنان باردار را تشویق می‌کند تا واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید