جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

درخواست حاج احمدآقا از آیت الله مهدوی کنی چه بود؟

آیت الله شیخ محمدرضا مهدوی کنی در بیست و نهم مهر سال ۹۳ رحلت کرد. وی پس از رحلت حاج احمدآقا خمینی به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی در خاطرات خود از حاج احمدآقا خمینی اینگونه نقل خاطره کرده است:

 

در حدود یک سال قبل، در مجلسی پس از اظهار‌‎ ‎‌محبت و لطف نسبت به حقیر (که به مقتضی آقایی و آقازادگی چه در زمان امام و چه پس‌‎ ‎‌از رحلت ایشان، همواره با محبت و لطف با من برخورد می کرد و این جمله را تکرار‌‎ ‎‌می کرد که من شما را واقعاً دوست دارم و شوخی نمی کنم) به من گفت فلانی هر چند عمر‌‎ ‎‌به دست خداست لیکن با توجه به خصوصیات جسمانی و بیماری هایی که دارم، فکر‌‎ ‎‌نمی کنم عمر طولانی داشته باشم و می ترسم خدا را در حالی ملاقات کنم که کاملاً خالص‌‎ ‎‌نشده باشم. لذا از تو می خواهم مرا دعا کنی که در این چند روزه که از عمرم باقی مانده،‌‎ ‎‌خالصانه زندگی کنم و در موضع گیری ها واقعاً خدا را در نظر بگیرم و در رد و تأیید افراد و‌‎ ‎‌اشخاص جز خدا چیز دیگری منظور نکنم و تحت تأثیر هواهای نفسانی و شخصی قرار‌‎ ‎‌نگیرم. خدایش رحمت کند و با اولیا و شهدا و اجداد طاهرینش محشور بدارد.

 

برشی از کتاب گنجینه دل: مجموعه خاطرات یاران در وصف یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی؛ ص ۵۳۲

 

دیدگاه تان را بنویسید