گزارش جی پلاس؛

احکامی که امام در دوم دی ماه صادر کرد

در دوم دی ماه سال های مختلف امام احکام متفاوتی را صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در دوم دی ماه سال های مختلف احکام متفاوتی صادر کردند که در گزارش زیر به ترتیب صدور آنها ذکر شده اند.

 

حکم امام به مهدی کروبی برای سرپرستی فرزندان شهدا

دوم دی ماه سال ۵۹(۱)  مطابق با پانزدهم صفر ۱۴۰۱، امام خمینی در حکمی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی را برای رسیدگی به امور سرپرستی فرزندان شهدا منصوب کردند. در متن حکم امام چنین آمده است:

‌‌

‌‌"بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی ـ دامت افاضاته‌

‌‌     پیرو مأموریتی که جنابعالی در مورد رسیدگی به وضع بازماندگان شهدای انقلاب‌‎ ‎‌اسلامی از طرف اینجانب دارید، چون اخیراً گاهی دیده شده است که برای سرپرستی‌‎ ‎‌فرزندان شهدا بین اولیای آنان درگیری ها صورت گرفته، لذا جنابعالی موظفید از طرف‌‎ ‎‌اینجانب به این موضوع رسیدگی نموده و حتی المقدور آنان را به صورتی راضی کنید و‌‎ ‎‌اگر میسر نشد، به هر نحو مصلحت دیدید رفع مشکل کنید. و از اولیای فرزندان شهدا نیز‌‎ ‎‌می خواهم که با در نظر گرفتن سعادت فرزندان شهدا و آیندۀ آنان، موجبات این کار را به‌‎ ‎‌نحو آبرومندی فراهم کرده و روح شهدای عزیز را شاد نمایند. و امید است مسئولین‌‎ ‎‌محترم اداری و مردم نیز همکاری های لازم را با جنابعالی در انجام وظایف محوله داشته‌‎ ‎‌باشند. از خدای تعالی موفقیت شما را مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.‌

‌‌15 صفرالخیر 1401‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

صحیفه امام؛ ج ۱۳، ص ۴۲۴‎

 

حکم عضویت محمدرضا مهدوی کنی در ستاد انقلاب فرهنگی 

‎در دوم دی ماه سال ۶۰ مطابق با بیست و ششم ماه صفر ۱۴۰۲، امام خمینی در حکمی مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی را به عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی منصوب کردند. متن حکم امام به شرح زیر است: 

 

"‌‌بسم الله الرحمن الرحیم ‌

‌‌جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی ـ دامت افاضاته‌

‌‌     بدین وسیله جنابعالی را به عضویت ستاد انقلاب فرهنگی منصوب می نمایم. امید‌‎ ‎‌است با همکاری و همفکری با اعضای محترم این ستاد و نیز افراد صاحب نظر متعهد و‌‎ ‎‌اساتید و دانشجویان محترم و مسئول در هر چه سریعتر بازگشایی دانشگاه های کشور‌‎ ‎‌کوشش نمایید. ان شاءالله ملت شریف ایران در آینده ای نزدیک، شاهد فعالیت علمی‌‎ ‎‌دانشگاه ها در سراسر ایران باشند. توفیق جناب عالی و سایر اعضای محترم و همۀ افرادی که‌‎ ‎‌در این زمینه کوشش می نمایند را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علیکم.‌

‌‌دوم دی ماه 1360‌ (۲)

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ‎۴۴۴

 

حکم انتصاب عضویت احمد احمدی در ستاد انقلاب فرهنگی

 

در دوم دی ماه ۱۳۶۰ مطابق با بیست و ششم صفر ۱۴۰۲، امام خمینی در حکمی، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی را به عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی منصوب کردند. متن حکم امام در ادامه آمده است: 

 

‌‌"بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ احمد احمدی ـ دامت افاضاته‌

‌‌     بدین وسیله جناب عالی را به عضویت ستاد انقلاب فرهنگی منصوب می نمایم. امید‌‎ ‎‌است با همکاری و همفکری با اعضای محترم این ستاد و نیز افراد صاحب نظر متعهد و‌‎ ‎‌اساتید و دانشجویان محترم و مسئول در هر چه سریعتر بازگشایی دانشگاه های کشور‌‎ ‎‌کوشش نمایید. ان شاءالله ملت شریف ایران در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت علمی‌‎ ‎‌دانشگاه ها در سراسر ایران باشند. توفیق جناب عالی و سایر اعضای محترم و همۀ افرادی که‌‎ ‎‌در این زمینه کوشش می نمایند را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علیکم.‌

‌‌دوم دی ماه 1360‌(۳)

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

‌‎صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۴۴۵

 

۱. صحیفۀ نور، ج 22، ص 285، ذیل تاریخ 2 / 9 / 59 درج کرده است که به استناد تاریخ مندرج در نسخۀ خطی، تاریخ 2 / 10 / 59 صحیح است.

۲. در صحیفۀ نور، ذیل تاریخ 2 / 11 / 1360 درج شده است؛ ولی به استناد تاریخ مندرج در نسخۀ خطی، تاریخ صحیح 2 / 10 / 1360 است.

۳. ـ در صحیفۀ نور، ذیل تاریخ 2 / 11 / 1360 درج شده است که به استناد تاریخ مندرج در نسخۀ خطی، تاریخ صحیح 2 / 10 / 1360 است.

دیدگاه تان را بنویسید