جی پلاس؛

چرا امام اصرار به ملاقات با بانوان داشتند؟

امام پس از سال ها تبعید و دوری از وطن، به کشور باز گشته بودند، افراد و گروه های مختلف خود را برای دیدار با ایشان به محل اقامتشان در مدرسه رفاه می رساندند. انبوه جمعیت، کار را دشوار کرده بود و عده ای می گفتند که رفت و آمد خانم ها را کم کنند که با مخالفت امام روبرو شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: در کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی از قول طیب نژاد درباره اهمیت جایگاه زنان در فکر و عمل امام خمینی (س) اینگونه آورده شده است:

 

‌‌در روزهای اول پیروزی انقلاب در مدرسۀ رفاه چون خانم ها با بچه هایشان برای دیدن‌‎ ‎‎‌امام می آمدند پذیرایی از آنها برای کمیتۀ استقبال تولید اشکال می کرد. هم به دلیل وجود‌‎ ‎‌بچه های آنها و هم اینکه بالاخره حضور آقایان هم در آن مکان ها لازم بود به این دلیل‌‎ ‎‌خدمت امام عرض کردیم، اگر اجازه بفرمایید به خاطر کم شدن این مشکلات رفت و‌‎ ‎‌آمد خانم ها برای دیدار شما کمتر شود. ایشان در جواب فرمودند:

 

باز هم بخوانید:

پاسخ امام به استفتا درباره صرف سهم امام(ع) در تبلیغات انتخاباتی

علت ملاقات خصوصی امام با بانوان چه بود؟/امام به بانوی متاهلی که قصد ادامه تحصیل داشت، چه گفتند؟

چرا امام شرکت در انتخابات را اظهار حیات در مقابل دنیا می دانند؟/علت اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در نگاه امام چیست؟

علامه جعفری درباره امام چه گفته است؟

نظر امام درباره اموال غیر مجهول المالک چه بود؟

روزی که آیت الله هاشمی جانشین فرمانده کل قوا شد

 

«واجب است خانم ها‌‎ ‎‌بیایند. البته برای من دردناک است که ببینم خانم ها و بچه هایشان در این رفت و آمدها‌‎ ‎‌صدمه می خورند و دچار مشکل می شوند، اما به دلیل اینکه خود خانم ها بدانند که‌‎ ‎‌شخصیت خاصی دارند که من مشتاق هستم آنها را زیارت کنم شما تحمل کنید و خانم ها‌‎ ‎‌رفت وآمد کنند. بیایند و بروند». بعد از آن، رفت و آمد خانم ها بیشتر شد. امام حتی یک‌‎ ‎‌بار هم اجازه ندادند که ما بین خانم ها و آقایان تفاوتی قائل باشیم.‌‎

 

برشی از کتاب برداشتهایی از سیره امام خمینی (س)؛ ج ۱، ص ۲۶۸-۲۶۹؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ چاپ هشتم (۱۳۹۲).

دیدگاه تان را بنویسید