جی پلاس؛

علت ملاقات خصوصی امام با بانوان چه بود؟/امام به بانوی متاهلی که قصد ادامه تحصیل داشت، چه گفتند؟

امام که در نوفل لوشاتو بودند، فرصتی بود تا هر روز جمعی از قشرها برای دیدار و ملاقات با ایشان به آنجا بیایند. آن روز هم عده ای از دانشجویان دختر و پسر خود را به نوفل لوشاتو رساندند تا امام را ببینند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، بانوان در اندیشه امام خمینی (س) از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند و این نه تنها در گفتار امام که در سیره عملی ایشان به خوبی عیان است. سرکار خانم مرضیه دباغ که افتخار همنشینی با امام در نوفل لوشاتو نصیبشان شده بود، از نوع برخورد امام با بانوان دانشگاهی اینگونه نقل خاطره کرده است:

‌‌

در فرانسه که عده ای دانشجوی دختر و پسر از کشورهای مختلف آمده بودند تا امام را‌‎ ‎‌زیارت کنند، مردها جلو نشسته بودند و خانم ها پشت سرشان. وقتی امام می خواستند‌‎ ‎‌تشریف ببرند، خانم ها به ایشان گفتند: آقایان جلو نشسته بودند و ما نتوانستیم سؤالاتمان‌‎ ‎‌را طرح کنیم.

 

باز هم بخوانید:

پاسخ امام به درخواست فرمانده سپاه چه بود؟

نامه ای که امام از ترکیه برای آیت الله پسندیده نوشتند

نامه ای که امام از ترکیه برای همسرشان نوشتند، حاوی چه مطالبی بود؟

در نامه عرفانی امام به عروسشان بر چه نکاتی تاکید شده است؟

چرا امام شرکت در انتخابات را اظهار حیات در مقابل دنیا می دانند؟/علت اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در نگاه امام چیست؟

محتوای نامه مهم امام به صادق طباطبایی چه بود؟

روزی که مرحوم عسکراولادی منصوب امام شد

علت ناراحتی امام از یکی از طلاب چه بود؟

 

امام به اتاق عقبی رفته و فرمودند: «من چند دقیقه اینجا می نشینم تا شماها‌‎ ‎‌بیایید و سؤالات تان را طرح کنید». این کار امام برای من خیلی جالب بود. با اینکه وقتشان‌‎ ‎‌تمام شده بود، ولی برای اینکه حق خانم ها پایمال نشود، این حرکت را کردند. بعد‌‎ ‎‌خانم ها آمدند و یکی یکی سؤالات شان را مطرح کردند. یکی از آنها گفت، می خواهد‌‎ ‎‌ادامۀ تحصیل بدهد، ولی بچه و شوهر دارد و آنها مایل هستند که او بیشتر در خانه باشد.‌‎ ‎‌امام فرمودند: «این مسائل نمی تواند مانع از یکدیگر باشند، شما آن را به نحو احسن‌‎ ‎‌انجام دهید، ولی تحصیل هم بکنید».‌‎

 

برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی (س)؛ ج ۱؛ ناشر: موسسه چاپ و نشر عروج؛ چاپ هشتم (۱۳۹۲)؛ به نقل از مرحوم سرکار خانم مرضیه دباغ

دیدگاه تان را بنویسید