به گزارش ایرنا اسدالله درویش امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت پتروشیمی زنجان اشاره کرد و افزود: با پی گیری های انجام شده بخشی از سفارش های شرکت پتروشیمی، اکنون با کشتی در حال حمل به کشور است.
وی ادامه داد: از آنجا که سفارش های مربوط به تجهیزات و ماشین آلات پتروشیمی زنجان به شرکت زیمنس آلمان مدت ها قبل انجام شده است، علی القاعده نباید تحویل ماشین آلات و تجهیزات گرفتار اعمال تحریم ها شود.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های قابل بهره برداری در هفته دولت در استان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال 737 طرح عمرانی در مناطق مختلف استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی ادامه داد: از 709 طرح قابل افتتاح در استان، 287 پروژه مربوط به دهیاری ها و در حوزه عمران روستایی است.
درویش امیری با بیان اینکه در هفته دولت جاری گازرسانی به 30 روستا در استان به بهره برداری می رسد، گفت: عملیات گاز رسانی به 17 روستای دیگر نیز در این هفته آغاز می شود.
وی افزود: بهره برداری از هفت پروژه در حوزه راهسازی، 41 طرح کوچک و متوسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 12 طرح در حوزه بهداشت و درمان همچون احداث خانه بهداشت و مراکز سلامت از جمله طرح های دیگر قابل افتتاح در استان است.
استاندار زنجان گفت: در مجموع برای طرح های عمرانی آماده بهره برداری سه هزار و 870 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
درویش امیری اظهار داشت: در هفته دولت جاری 79 طرح نیز در حوزه صنعت و معدن با اعتبار هشت هزار و 350 میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی برای یک هزار و 292 نفر به بهره برداری می رسد.
وی از آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده علوم زیستی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اعتبار 270 میلیارد ریال خبر داد و افزود: پروژه احداث دانشکده علوم زمین این دانشگاه نیز با اعتبار 260 میلیارد ریال به اتمام رسیده است که با سفر یکی از مقامات عالی رتبه به استان افتتاح می شود.

** آرامش استان را به خاطر انتصابات بر هم نمی زنم
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوأل خبرنگاران پیرامون انتصاب مدیران در استان، گفت: امروز وحدت، یکپارچگی در بین مسئولان در استان وجود دارد و محصول این انسجام و همدلی، آرامش توأم با امنیت است که زمینه ساز نشاط، تحرک و شادابی در استان شده است.
درویش امیری به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله جشنواره ملی آش، اجرای نمایش بزرگ ' فصل شیدایی' طی روزهای گذشته در استان اشاره کرد و ادامه داد: همه این اتفاقات و اجتماعات بزرگ مردمی در اینگونه برنامه ها، در سایه وجود آرامش و امنیت، وحدت و همگرایی و هم افزایی بین مسئولان و مدیران استان زنجان است.
وی با بیان اینکه آرامش حاکم بر استان زنجان، آرمش قبرستانی نیست، گفت: استان زنجان از امن ترین و آرام ترین استان های کشور است و استانی پر تحرک، با نشاط، پر جنب و جوش در بین استان های کشور محسوب می شود.
درویش امیری با بیان اینکه در شرایط حاضر یک تریبون در استان زنجان پیدا نمی کنید که بر اختلافات دامن بزند، خاطرنشان کرد: همه باید قدر فضای موجود در استان را بدانیم و از ظرفیت این فضا حداکثر استفاده را در توسعه و پیشرفت استان ببریم.
استاندار زنجان در خصوص موضوع دخالت نمایندگان مجلس در برخی عزل و نصب ها در استان، اظهار داشت: این درحالی است که نمایندگان گله مندند که استاندار در عزل و نصب ها با آنان مشورت نمی کند و نظرات آنان را نمی خواهد.
وی گفت: من اهل مشورت هستم ولی تصمیم را خودم می گیرم.
درویش امیری افزود: طبیعی است که نمایندگان در برخی موارد مشورت می دهند و چه بسا من قبول کنم ولی سرجمع من نظرات گروه های مختلف از جمله نمایندگان را نیز می شنوم.
استاندار زنجان گفت: نمی خواهم تحت هیچ عنوان آرامش استان را قربانی بعضی از عزل و نصب ها بکنم.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.