به گزارش ایرنا، ایرج حیدری سه شنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های تمام بندرها و مرزهای استان برای رونق صادرات، دریافت مجوز صادرات و واردات از طریق مرز رسمی به مناطق مختلف استان را نمونه ای از تلاش های مدیریتی استاندار هرمزگان برشمرد.
وی افزود: در این زمینه باید از ظرفیت های کشتی سازی، بندر شیو، بندر تیاب و سایر بنادر استان برای افزایش صادرات غیر نفتی بهره برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خواستار فعال شدن و آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز بندر شیو از سوی مدیریت گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شد.
حیدری تصریح کرد: تمام بنادر و مناطق استان هرمزگان برای دارای اهمیت هستند و توسعه بنادر استان با نگاه آمایشی برای تحقق توسعه متوازن مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.
وی بیان داشت: در این رابطه استاندار هرمزگان برای تحقق نگاه توسعه متوازن در این استان پیگیری های زیادی برای شکوفاسازی ظرفیت های شهرستان پارسیان به ویژه رفع موانع فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در دیدار با مسئولان ارشد کشوری داشته اند.
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت فعال شدن اتاق های بازرگانی و تعاون برای تحقق صادرات غیر نفتی تاکید و افزود: از اتاق بازرگانی، اتاق تعاون،صنعت و معدن و سایر تشکل های اقتصادی انتظار می رود تلاش های بیشتری برای افزایش صادرات غیر نفتی استان داشته باشند.
حیدری ادامه داد: از اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان هرمزگان هم چنین انتظار داریم برای بهره گیری از بازارهای هدف به ویژه بازار کشور های حوزه خلیج فارس برای رونق صادرات غیر نفتی استان عملکرد بالاتری به صورت ملموس انجام دهند تا شاهد رشد چشمگیر صادرات غیر نفتی این استان باشیم.

** لزوم جذب سرمایه گذار داخلی به هرمزگان
وی هم چنین جذب سرمایه های فعالان اقتصادی سایر مناطق مختلف کشور به استان هرمزگان را باعث ایجاد اشتغال، افزایش رفاه عمومی، رونق اقتصادی، ایجاد زیرساخت های اقتصادی و توسعه این استان دانست.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان، هرمزگان در حوزه های بندری و اقتصادی از ظرفیت های بالایی برخوردار است و امیدواریم از این ظرفیت ها برای شکوفایی و رونق اقتصادی استان و کشور بهره برداری شود.
حیدری در همین رابطه یاد آور شد: هر کشوری بخواهد ایران را تحریم کند در واقع دست به خود تحریمی زده و کشورهایی که اقدام به تحریم ایران می کنند پیامد های منفی این اقدام به سوی خود آنها باز خواهد گشت.
وی اظهارداشت: در شرایط تحریم، مقوله بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نیروی های توانمند اقتصادی کشور از فرصتی که در کشور برای شکوفایی ظرفیت های داخلی به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.