به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز شنبه در دیدار اعضای شورای اداری استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت افزود: شهید رجایی مردی مخلص و پاک طینتی بود که همه زندگی اش در اعتلای نظام اسلامی و ملت ایران صرف شد.
وی ادامه داد: امروز قریب به 40سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می گذرد که منهای دوران کوتاه دولت موقت، 12 دولت با رأی مستقیم مردم انتخاب شدند و بر سرکار آمدند و این نمادی از جمهوریت نظام و مشارکت مردم و مردم سالاری دینی است.
درویش امیری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی توفیقات بزرگی را در بسیاری از زمینه ها داشته است، اظهار داشت: اگر به دور از نگاه سیاسی و جناحی به کارنامه نظام نگاه کنیم می بینیم که جمهوری اسلامی طی این 40 سال سربلند و سرافراز بوده است.
وی ادامه داد: البته ما مشکلاتی نیز داریم و به مشکلات و اشتباهاتمان اعتراف می کنیم و با مردم صاداقانه سخن می گوییم که اشتباهاتی داشتیم و کارهای بسیار بزرگ تری را می توانستیم انجام دهیم.
استاندار گفت: وجدان های خفته و بیمار باید معالجه و بیدار شود، چشم های تنگ و کور باید باز شود، قلم های زهرآگین باید اصلاح شود، زبان های گزنده باید اصلاح شود تا کارنامه دولت ها که خروجی کارنامه نظام است به درستی و شایستگی مورد قضاوت قرار گیرد.
وی به موفقیت های کشور در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، دفاعی، آموزش عالی، بهداشت و درمان، عمرانی، کشاورزی و صنعت اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات و خدمات متعدد انجام شده، چرا عده ای به یک نحوی سخن می گویند که همه نظام و انقلاب را بدهکار می کنند، ما هر آنچه در طی این 40 سال انجام دادیم برای مردم کشور است ولی گاهی بیان برخی از قلم ها و زبان ها به گونه ای است که در طی 40 سال خدمتی صورت نگرفته است.
درویش امیری با بیان اینکه کشور در زمان حاضر با تهدیدات مختلف داخلی و خارجی روبرو است، اظهار داشت: در طول عمر 40 ساله نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف با حوادث متعددی مواجه بوده است.
وی به ضرورت برنامه محور بودن اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است در جاهایی که در تعریف و اجرای پروژه ها تسلیم برنامه نبودیم، اشتباه کرده ایم.
درویش امیری با بیان اینکه توسعه یافتگی فرآیندی است که دولت و ملت همراه با هم و در کنار یکدیگر آن را طی می کنند، افزود: نفس جمهوری اسلامی به نفس گرم مردم دوخته شده است بنابراین اجرای برنامه ها باید با مشارکت مردم تحقق پیدا کند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیرینی و تلخی باید برای دولت و ملت توأمان باشد، گفت: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که امروز سختی ها و دشواری های اقتصادی بر دوش جامعه و ملت باشد و مدیران و مسئولان احساس سختی نکنند.
وی ادامه داد: ما دولتمردان باید بیش از مردم احساس سختی و دشواری کنیم، چرا که مردم توقع دارند همانطور که آنان در دوران سخت اقتصادی دشواری ها را تحمل می کنند، دولتمردان نیز در اداره کشور با کاهش هزینه های جاری، سختی های بیشتری به جان بخرند.
دوریش امیری با بیان اینکه در نظام اداری و اجرایی کشور ضعف هایی داریم، اظهار داشت: گاهی این ضعف ها، عیبها، رفتارهای منفعت طلبانه و کشمکش های سیاسی و دفاع غلط و رفتار غیر صادقانه، مردم را آزرده کرده و پنجه بر خدمات ارزنده نظام انداخته است.
استاندار زنجان تصریح کرد: با اصلاح رویه ها نگذاریم آزردگی مردم ادامه پیدا کند.
وی افزود: امروز کسی می تواند ادعای همراهی با نظام و رهبری را بکند که بیش از گذشته برای رفع مشکلات کار کند بنابراین هر کسی خلاف آسایش و امنیت جامعه قدم بردارد آن فرد همراه نظام نیست.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ها و پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در استان اشاره کرد و افزود: ما در طول سال مناسبت های مختلفی داریم و طوری مردم را عادت دادیم که در همه مناسبت ها افتتاح طرح ها و پروژه ها را داشته باشیم، مگر منابع چقدر است که در همه مناسبت ها باید صدها پروژه برای افتتاح مهیا کنیم؟
وی خاطر نشان کرد: به نظر می آید باید یک تجدید نظر در روش برگزاری بزرگداشت مناسبت ها در کشور فراهم کنیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه در هفته دولت امسال در حوزه عمرانی حدود 470 طرح در سطح استان به مرحله بهره برداری می رسد، گفت: در حوزه صنعت و معدن نیز عملیات اجرایی 86 طرح با اعتبار هشت هزار و 500 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی یاد آور شد: در برخی موارد کشاندن مسئولان برای بهره برداری طرح های کوچک موجب سو استفاده می شود که انتظار این است مدیران نسبت به چنین مواردی دقت لازم را داشته باشند.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.