به نوشته این روزنامه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اظهار تاسف از عملکرد برخی رسانه ها که در کنار خبررسانی، مرتکب نوعی تبلیغ یاس آور و ناامیدکننده می شوند، افزود: هرچند که درگیر مشکلات هستیم اما رسانه ها مسایل را باید طوری مطرح کنند که شهروندان به ویژه جوانان نسبت به آینده ناامید نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان، حاکم شدن فضای ناامیدی فزاینده در سطح جامعه و جنگ گسترد روانی را یکی از دو ترفند اصلی دشمن علیه کشورمان در زمان حاضر خواند و اضافه کرد: به دنبال موفقیت های هسته ای ایران و با توجه به پیشامد خروج آمریکا از توافق هسته ای موسوم به برجام، دشمن درصدد است القاء کند که چرا باید به خاطر موضوع به اصطلاح غیرمهمی مانند مساله هسته ای یا فعالیت های موشکی، ایران با مشکل مواجه شود و در این میان عده ای که عمیق فکر نمی کنند، ممکن است اسیر این توطئه دشمن شوند.
حجت الاسلام آل هاشم «جنگ اقتصادی» را دومین حربه و ترفند دشمن علیه کشورمان برشمرد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از زمان تسخیر لانه جاسوسی در تهران مورد تحریم آمریکا و استکبار جهانی بوده است و اینکه در برخی محافل گفته می شود تحریم ها به خاطر برجام بوده، حرف درستی نیست، بنابر این تحریم ها موضوع تازه ای برای ایران نیست اما آنچه در پنج سال اخیر شاهدیم نه تحریم که جنگ اقتصادی دشمن بر ضد ایران است.
وی تلاش برای راه انداختن جنگ اقتصادی علیه کشورمان را به دلیل وحشت دشمن از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: سه شنبه هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا پای سندی مرتبط با مسایل هسته ای کره شمالی را امضاء می کند که نشان می دهد آمریکا با علم به اینکه کره شمالی به سلاح هسته ای دست یافته، از آن ها نمی ترسد اما از ایران واهمه دارد و این ترس از ایران به واسطه پیشرفتی است که در سایه مجاهدت دانشمندان جوان حاصل شده است.
وی با تاکید بر اینکه ما به جوانان متعهد و توانمند کشورمان افتخار می کنیم، افزود: با این حال متاسفانه همین جوانان آن گونه که باید، مورد حمایت قرار نمی گیرند و گواه این ادعا مراجعات متعدد نخبگان و مخترعان آذربایجان شرقی به بیت امام جمعه تبریز و گلایه مکرر آنان است.
امام جمعه تبریز در جمع بندی این بخش از سخنان خود افزود: در چنین شرایطی که دشمن با تمام توان به صحن مقابله با نظام جمهوری اسلامی آمده است، ضرورت دارد رسانه ها با درک حساسیت های مقطع حاضر، در تزریق امید و نشاط به جامعه کوتاهی نکند.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود، تداوم حیات روزنامه ها و نشریات مکتوب در زمانه حاکمیت فضای مجازی و اینترنت بر شئونات مختلف زندگی شهروندان را نشانی از ویژگی های منحصربفرد مکتوبات دانست و افزود: درست است که با رونق فضای مجازی از اقبال عمومی به روزنامه ها و نشریات مکتوب کاسته شده که طبیعی هم هست، اما هیچ چیز جای کتابت را نمی گیرد و وقتی انسان در مراجعه به کتاب مطلبی را جستجو و مطالعه می کند، آن مطلب به سختی از حافظه آدمی پاک می شود چرا که اثر نوشته، بیشتر و ماندگارتر است.
حجت الاسلام آل هاشم فضای مجازی و روزنامه ها را لازم و ملزوم همدیگر دانست و خاطرنشان کرد: فضای مجازی در هیچ شرایطی قادر به پر کردن جای روزنامه ها نیست و این، بیانگر اهمیت روزنامه هاست.
وی افزود: برای روزنامه مهدتمدن در انجام رسالت خطیر و سرنوشت سازش آرزوی موفقیت می کنم.
در ابتدای این دیدار علیرضا محمدپور مدیرمسئول روزنامه مهدتمدن در گزارش کوتاهی از فعالیت این روزنامه اعلام کرد: در صورت حمایت مسئولان، این توانمندی در روزنامه مهدتمدن وجود دارد که گستره انتشار خود را از سطح استانی به سطح سراسری ارتقاء داده و به سهم خود در توسعه و آبادانی آذربایجان شرقی نقش آفرینی کند.
وی با قدردانی از تلاش مستمر حجت الاسلام آل هاشم در ایجاد رویه ها و تحولات مثبت در امورات مختلف استان طی یک سال فعالیت او در کسوت امامت جمعه تبریز و نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیشنهاد داد سلسله مباحثی پیرامون ترغیب شهروندان به مطالعه روزنامه ها به عنوان گامی جهت حمایت از رسانه های مکتوب، در دستور کار ائمه جمعه استان قرار گرفته و بخشی از خطبه های نماز جمعه، به این موضوع اختصاص پیدا کند.
در ادامه جمعی از اعضای تحریریۀ روزنامه مهدتمدن و وبسایت خبری آسانیوز در سخنان جداگانه ای به طرح دیدگاه های خود پرداختند. لزوم از بین بردن فضای تعارف در بین مدیران استان و طرح واقعی عقب ماندگی ها و مشکلات توسعه ای، کمک به گسترش فضای تضارب آرا و نقادی در بستر رسانه ها، شناخت از فلسفه فعالیتی رسانه ها دایر بر وظیفه مند بودن آنها برای طرح نقدهای فنی و همچنین ضرورت تجدیدنظر در انتظارهای نابجا از رسانه ها مبنی بر تعریف و تمجید کاذب توسط برخی مسئولان، از مهم ترین موضوعاتی بود که از سوی سخنرانان مورد اشاره قرار گرفت.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.