معاون عمرانی استاندار زنجان، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره روستایی استان زنجان، گفت: دومین جشنواره روستایی استان زنجان همزمان با هفته دولت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهرداد سلطانی امروز پنجشنبه اول شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره روستایی در استان زنجان، اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها در تولیدات روستایی و احیاء و پاسداشت آیین ها، رسم و رسوم و توسعه گردشگری روستایی مهم است.

سلطانی، با اشاره به اهداف مهم برگزاری جشنواره روستایی استان زنجان، گفت: برگزاری این جشنواره با هدف معرفی پتانسیل های موجود روستایی در حوزه صنایع کوچک و صنایع دستی برای الگو قرار دادن توسعه و مدیریت روستایی و معرفی جاذبه های محلی و همچنین پوشش‌های محلی را دربر می گیرد.

سلطانی، با بیان اینکه این جشنواره برای شناسایی مزیت های روستایی به مراکز شهری و در نهایت ارتباط تجاری ببن تولیدات و مصرف کنندگان جامعه است،خاطر نشان شد: با برگزار این جشنواره روحیه خود باوری را به روستاییان به ارمغان می آوریم.

معاون‌عمرانی استاندار زنجان، با بیان اینکه در راستای توسعه‌گردشگری و معرفی توانمندی‌های استان جشنواره روستا در استان زنجان برگزار می شود، اضافه کرد: عرضه محصولات تولیدی مجموعه با بازدید 100هزار نفری باعث شناسایی و خرید محصولات روستایی در این راستا می شود.

به گفته سلطانی، رویکرد برگزاری جشنواره روستا، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی است.

وی ، در ادامه با اشاره به جوامع کوچک روستایی با محوریت توسعه بعنوان پایه و زیر ساخت توسعه جامعه باید توجه ویژه داشت، گفت: تولیدات اقتصادی و فرهنگی از جمله خروجی های مهم در این خصوص دارای اولویت برای اقتصاد مقاومتی بوده است.

به گفته این مقام مسئول دراستان زنجان، اقتصاد روستایی تولیدات مبتنی بر داشته ها با خروجی متفاوت است،  تصریح کرد: تولید و ایجاد امنیت غذایی مهمترین توانمندی روستایی است.

سلطانی، همچنین توسعه نا متوازن را یکی از مهمترین دلایل تضعیف بنیان و ارکان تو سعه روستایی دانست و گفت: برگزاری جشنواره  روستا در این راستا در استان زنجان بعنوان هدف مهم و اساسی بوده است.

وی، با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره دراستان در راستای توسعه گردشگری و معرفی توانمندی های روستایی ادامه داد: در برگزاری جشنواره روستا ، روستا ها با محوریت تولید و اشتغال وهمچنین مظهر سادگی و بی آلایشی بعنوان الگوی همدلی و همزبانی به مردم شناسایی خواهد شد.

سلطانی، با اشاره به برگزاری جشنواره در دو بخش با معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستانی گفت: غرفه‌هایی نیز به عرضه کنندگان به صورت مستقیم برای عرضه محصولات به مردم برپا خواهد شد.

وی، بخش اصلی و نمایش اداب و رسوم روستایی را از اهم برنامه ها برای مردم عنوان کرد و گفت: برنامه های حاشیه ای نیز در برگزاری این جشنواره خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار زنجان، با اشاره به 169غرفه و 110 غرفه برای تولید و توزیع کنندگان روستایی است ، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین دستگاه‌های متولی در این حوزه امضاء شده و روستاهای هدف گردشگری برای هم افزایی فعالیت های خود را سازماندهی خواهند کرد.

سلطانی، با بیان اینکه در برگزاری جشنواره روستایی، روستاهای هدف گردشگری با عرضه مشخصات در سطح استان و کشورشناسایی می شوند، تصریح کرد: اپلیکشین روستای هوشمند در قالب روستاهای هدف گردشگری در حال پیگیری است.

وی، با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها بعنوان انقلاب عمرانی، اضافه کرد: طرح‌های هادی به شدت در حال اجرایی شدن در روستاهای استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.