به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان افزود: موسسان تمام شرکت های دانش بنیان جوانان هستند که علاوه بر گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، مانع ورود کالاهای مشابه خارجی به کشور شده اند.
وی یادآورشد: 95 درصد مدیران این شرکت ها فارغ التحصیلان دانشگاه های تراز اول کشور هستند که بدون اتکا به مشاغل دولتی برای خود اشتغالزایی کرده اند.
درویش امیری تصریح کرد: جوانانی که به سراغ شغل دولتی می روند، کار دیگری بلد نیستند در غیر این صورت به درآمد بخور و نمیر دولت متکی نمی شدند.
استاندار زنجان گفت: ایران یکی از کشورهای جوان جهان است و نزدیک 40 درصد جمعیت آن زیر 29 سال و جوان محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: این میزان جمعیت جوان از سویی فرصت و در صورت بهره نگرفتن درست، تهدیدی برای کشور به شمار می آید.
درویش امیری خواستار برنامه ریزی برای این قشر در ستاد ساماندهی جوانان شد و ادامه داد: در صورتی که این روزها کنترل آسیب های اجتماعی به مشکلی اساسی در کشور تبدیل شده است، برای حفاظت و پاسداری از این قشر است.
استاندار زنجان گفت: این روزها جوانان زندگی و جریان های ملی و بین المللی را در فضای مجازی دنبال می کنند و این موضوع به مساله ای غیر قابل انکار تبدیل شده است.
وی بر لزوم پذیرش تفاوت میان نسل ها و افراد برای دستیابی به توسعه و بهره گیری از توانمندی تمام اقشار جامعه تاکید کرد و یکی از ویژگی های جامعه توسعه یافته را احترام به سلایق گوناگون و پذیرش آن برشمرد.
درویش امیری تاکید کرد: باید جوانان را درک کرد و متوجه تفاوت نگاه و سلیقه آنان با نسل های پیشین بود.
استاندار زنجان گفت: می توان از هم اکنون برنامه ریزی برای برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را به کسانی سپرد که سهمی در پیروزی و دفاع از آن در هشت سال جنگ تحمیلی نداشته اند اما می توانند میدان دار خوبی برای مدیریت نظام اسلامی باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استاندار زنجان هم در ادامه این مراسم 25.4 درصد جمعیت این استان را افراد 15 تا 29 سال خواند و گفت: در سال 90، 32.5 درصد از جمعیت این استان در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار داشتند که کاهش نسبت آنان از افزایش تعداد افراد میانسال نشان دارد.
علی خلیلی میزان با سوادی گروه سنی 15 تا 29 سال در زنجان را 98.58 درصد خواند و این نرخ در کشور را 96.97 درصد برشمرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.