سجاد صنعتی منفرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال گذشته، تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای' گلابر'، 'خوئین' در شهرستان ایجرود، روستای 'ویر' در شهرستان سلطانیه و روستای 'درسجین' در شهرستان ابهر به عنوان روستاهای هدف گردشگری انجام گرفته است.
وی ادامه داد: تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای 'ماری' و 'حاج سیران' در شهرستان زنجان و روستاهای' ولیدر' ، 'شیت' و ' علم کندی' در شهرستان طارم، به عنوان روستاهای هدف گردشگری طی اجرای برنامه ششم توسعه نیز به تصویب رسیده است.
صنعتی منفرد اضافه کرد: علاوه براین روستاها، اجرای طرح هادی و بهسازی هفت روستای هدف گردشگری دیگر نیز در سطح استان در دست بررسی و مطالعه قرار دارد.
وی از آغاز عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه از توابع شهرستان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: تهیه و اجرای بهسازی طرح بافت با ارزش روستایی روستاهای قوزلو و خور جهان از توابع شهرستان ماهنشان نیز در برنامه ششم به تصویب رسیده است.
وی هدف از اجرای طرح بهسازی بافت های با ارزش روستایی را، حفظ هویت تاریخی آن با استفاده از نظرات کارشناسان خبره بیان کرد و افزود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا و رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستا از پیامدهای احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون در سطح 47 درصد کل روستاهای این استان طرح هادی اجرا شده است که این میزان نسبت به میانگین کشوری بیش از هفت درصد بالاتر است.
استان زنجان دارای 935 روستای دارای سکنه است که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.