به گزارش ایرنا، سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری از محل تامین قیر یارانه ای با مشارکت دهیاری ها، معابر 65 روستا در سطح استان آسفالت می شود.
وی با بیان اینکه در سطح استان، طرح های هادی بیش از 190 روستا مشمول بازنگری است، اظهار کرد: طرح های هادی روستایی با افق 10 ساله تهیه و اجرا می شوند که پس از سپری شدن این مدت با توجه به شرایط و تغییراتی که در سطح روستاها ایجاد شده است، طرحهای هادی نیز مطابق با این تغییرات مورد بازنگری قرار می گیرد.
صنعتی منفرد از آغاز عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش ر روستای قلعه از توابع شهرستان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: تهیه و اجرای بهسازی طرح بافت با ارزش روستایی روستاهای قوزلو و خور جهان از توابع شهرستان ماهنشان نیز در برنامه ششم به تصویب رسیده است.
وی هدف از اجرای طرح بهسازی بافت های با ارزش روستایی را، حفظ هویت تاریخی آن با استفاده از نظرات کارشناسان خبره بیان کرد و افزود: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا و رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستا از پیامدهای احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی است.
صنعتی منفرد ادامه داد: سال گذشته طرح بهسازی بافت با ارزش روستای درسجین در شهرستان ابهر، با اعتبار 13 میلیارد و 430 هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید و بر اساس اعلام منابع محلی، تعداد بازدید کنندگان از این روستا بعد از اجرای طرح بهسازی، روز به روز در حال افزایش است.
روستای درسجین ازتوابع بخش مرکزی شهرستان ابهر در 13 کیلومتری شرق ابهر قرار گرفته و به واسطه موقعیت کوهستانی از آب و هوای معتدل برخوردار است.
این روستا دارای 150 خانوار و جمعیت آن 437 نفر است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.