مدیر آب و خاک سازمان با اشاره به استقبال مطلوب کشاورزان استان از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات تصریح کرد: سال گذشته استان زنجان جایگاه چهارم توسعه سامانه های نوین آبیاری در کشور را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان ، فریدون داوودی از تحقق 151 درصدی برنامه‌های توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان زنجان نسبت به تعهد برنامه اقتصاد مقاومتی خبر داد و عنوان کرد: استان زنجان سال گذشته در اجرای آبیاری‌های نوین در سطح مزارع و باغات رکورددار بوده است.

وی سطح اجرای آبیاری‌های نوین طی سال گذشته در استان زنجان را بیش از 8 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: از این سطح هم اکنون 5 هزار هکتار به طور کامل اجرایی  شده و 3 هزار و 860 هکتار دیگر نیز در حال اجراست.

داوودی خاطرنشان کرد: سال گذشته از 85 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای توسعه آبیاری های نوین در اراضی کشاورزی استان زنجان حدود 53 درصد معادل 48 میلیارد تومان محقق شد و امسال نیز از 32 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده طی مرحله اول برای استان تاکنون 5 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر برای تجهیز هر هکتار اراضی کشاورزی به آبیاری های قطره ای و تیپ مبلغ 10 میلیون تومان و آبیاری بارانی مبلغ 6.5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دولتی به کشاورزان پرداخت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.