به گزارش ایرنا اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با شرایط کشور در برخی از مولفه ها متمرکز شود و دستور کار عملیاتی برای بهبود شرایط ارائه دهد.
وی ترجیح منافع فردی بر منافع ملی را از مسائل نگران کننده در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا روحیه همبستگی ملی در جامعه تقویت شود.
درویش امیری تصریح کرد: باید مدافع منافع ملی باشیم چرا که تنها در این صورت است که منافع فردی نیز هم تامین می شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از سپاه انصارالمهدی(عج) به واسطه فراهم کردن زمینه اجرای نمایش بزرگ ' فصل شیدایی' در استان و استقبال گسترده شهروندان از آن اشاره کرد و افزود: این اثر کار بسیار ارزشمندی بود و اجرای آن در این مقطع از زمان، آثار مثبت زیادی در فضای استان داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه طولانی علم، فرهنگ و هنر در استان اشاره کرد و ادامه داد: وجود چهره هایی همچون شیخ اشراق، نشانه ای از عمق تاریخ زنجان در حوزه فرهنگ است.
درویش امیری با بیان اینکه پایتخت شور و شعور حسینی بودن، عنوان دیار غواصان دریا دل، شهرت زنجان به میزبان مهربان و معروف بودن به دیار کریمان چهار شاخص برجسته زنجان است، تصریح کرد: استان زنجان بعد از تهران، رتبه دوم میزان مطالعه را در کشور دارد و نیز بر اساس نتیجه پیمایش انجام شده، به عنوان شادترین استان کشور از نشاط معنوی بالایی برخوردار است.
استاندار زنجان به برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره عذای اکو- جاده ابریشم و جشنواره توانمندی های روستاییان در استان اشاره کرد و گفت: رفتار شهروندان زنجان با مهمانانی که به این دیار می آیند، این شهر را به عنوان میزبان مهربان شناسانده است.
وی از فعالیت یک هزار و 368 هیات مذهبی در استان خبر داد و افزود: وجود هیات های ریشه دار مذهبی و چهره هایی برجسته، زمینه اجتماع عظیم عاشقان حسینی در هشتم و یازدهم محرم فراهم کرده است.
استاندار با بیان اینکه این استان با داشتن 335 خیریه و موسسه مردم نهاد فعال، 2 برابر میانگین کشوری دارای سازمان مردم نهاد است، گفت: این مضوع نشان از مشارکت بالای اجتماعی در استان است.
وی به تعدد و سطح بالای مراکز علمی و دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون حدود هشت درصد از جمعیت استان عضو کابخانه های عمومی هستند.
درویش امیری گفت: با وجود اینکه از برخی مشکلات که در حوزه آسیب های اجتماعی داریم، رنج می بریم، ولی زنجان جزو امن ترین استان های کشور است و در میزان شیوع خیلی از آسیب ها رتبه های پایینی نسبت به دیگر استان ها دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جلسه ضمن معرفی نقاط قوت و ضعف و نیز تبین فرصت ها و چالش های حوزه فرهنگ عمومی در استان، گفت: فرهنگ بینان جامعه پی ریزی می کند و هویت آن را می سازد از این جهت روح حاکم بر چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران نیز مبتنی بر فرهنگ و مؤلفه های هویت بخش آن است.
فاطمه کرباسی افزود: در نتیجه بررسی ها و مطالعات انجام گرفته، 12 برنامه راهبردی در بخش های اصلاح سبک زندگی اسلامی، تقویت جنبه های مثبت فرهنگ بومی در استان زنجان تدوین شده است.
به گزارش ایرنا در پایان نشست مشترک شوراهای فرهنگ عمومی استان زنجان، تفاهمنامه ای به منظور توسعه زیرساخت ها و فعالیت های فرهنگی در استان، میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری زنجان به امضا رسید.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.