به گزارش ایرنا، سید جواد رفائی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی در زنجان افزود: همان گونه که شاهد هستیم دشمن نیز از طریق ابزار هنر سعی می کند تا اهدافش را دنبال کند.
وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و هنر در کشور توانسته است تا توانایی هایش را در خدمت آرمان های والای اسلامی و انسانی قرار دهد.
مشاور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به تجربه برگزاری 16 دوره جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در کشور اشاره کرد و گفت: بنا بر برنامه ریزی جدید انجام شده، قرار است برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی فقط منحصر به دهه کرامت نشود بلکه سعی خواهیم کرد طی ایام سال در هر ماه دست کم 2 برنامه از سری برنامه های جشنواره امام رضا(ع) را در سطح ملی در استان ها برگزار کنیم.
وی مردمی بودن را از ویژگی های مهم جشنواره امام رضا(ع) برشمرد و عنوان کرد: این رویداد فرهنگی فرصتی را فراهم کرده است تا هنرمندان در قالب خلق آثار در قالب های مختلف، با همه وجودشان به ساحت مقدس امام رضا (ع) اظهار ارادت کنند.
مشاور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) خواستار گسترش جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی در رشته ها و زمینه های دیگری همچون ترجمه شد و افزود: در شرایط کنونی باید از طرق مختلف از جمله ظرفیت زبان های گوناگون معارف اهل بیت(ع) را نشر دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم، پایین آمدن آستانه تحمل مردم نسبت به یکدیگر را از چالش های اساسی در جامعه برشمرد و گفت: ائمه معصومین(ع) نمونه عینی و عملی مکتب اسلام هستند بنابراین جشنواره امام رضا(ع) نیز با هدف الگو قرار دادن راه اهل بیت (ع) پایه گذاری شده است.
حجت الاسلام علی خاتمی ادامه داد: مهربانی، از لقب های خوب امام رضا(ع) است و باید تلاش کنیم تا فاصله ما با ائمه معصومین در داشتن صفات خوب، زیاد نشود.
به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، 173 اثر از 10 استان کشور به نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد.
در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی از 18 برگزیده این جشنواره در سه بخش داستان بلند، داستان کوتاه و داستانک در 2 رده سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال تجلیل شد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.