نعمت ملکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی های انجام گرفته نشان می دهد 90 درصد تسهیلات اشتغال مدجویان این اداره کل هدفمند بوده و 10 درصد باقیمانده نیز به دلایل مختلفی رخ می دهد.
وی اظهار داشت: بر این اساس مددجویان واجد شرایط به مدت 15 روز فرصت دارند تا با تکمیل مدارک لازم در شتاب بخشی به اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال کمک کنند.
ملکی افزود: در صورتی که مددجویی در فرصت یاد شده نتواند فرآیندهای لازم را طی کند، بلافاصله فرد دیگری جایگزین می شود تا خللی در انجام فرآیندها بوجود نیاید.
وی بیان کرد: طبق برنامه اعلام شده بهزیستی امسال برای 537 نفر از مددجویان این استان با اعتبار ابلاغی 63 میلیارد و 800 میلیون ریالی بانک مرکزی با همکاری 12 بانک شغل ایجاد می کند.
این مسئول ادامه داد: هر چند اعتبارات ابلاغی و شمار اشتغال مددجویان بهزیستی استان طی امسال و در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی دارد اما امیدواریم با همکاری بانک های عامل بیش از این میزان تحقق یابد.
وی بیان کرد: تا کنون از مجموع 12 بانک عامل برخی بانک ها عملکرد مناسبی داشتند در حالی که بانک های ملت، تجارت، مسکن و پارسیان تخصیص اعتبار و معرفی طرح های اشتغال مددجویان را نداشتند که تعامل و همکاری بیشتر به تحقق برنامه های این حوزه منجر شود.
ملکی افزود: بیشترین اشتغال مددجویان تحت پوشش این اداره در حوزه دامداری سنتی بوده و در واقع مشاغل خرد بوده که تسهیلاتی در این ارتباط داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 23 گروه همیار تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت می کنند که بطور معمول کمک های بلاعوض دریافت می کنند اما در صورت تمایل نیز می توانند از این نوع تسهیلات نیز استفاده کنند.
به گفته این مسئول سال گذشته با احتساب سایر منابع برای 730 نفر از مددجویان تحت پوشش شغل ایجاد شد
در مدت یاد شده 597 طرح به بانک های عامل معرفی شد که در نهایت تسهیلات به 537 طرح پرداخت شد که عملکرد خوبی بود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.