احمد بیگدلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا و فارس بر ضرورت بکارگیری جوانان در بدنه مدیریتی کشور تاکید کرد و افزود: عامل خیلی از مشکلات در کشور بدنه اجرایی است و از همین رو مجلس نیز به این نتیجه رسید که با اصلاح و تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، در بدنه اجرایی کشور تغییرات اساسی ایجاد کند تا از این طریق برای جوانان هم فرصت حضور در عرصه تصمیم گیری، تصمیم سازی و دخالت در امور فراهم شود.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته طرحی را تصویب کردند که براساس آن بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع می شود.
طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی سه شنبه گذشته با 194 رای موافق به تصویب رسید.
بیگدلی اظهار داشت: تا 2 ماه پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، باید وضعیت مدیران بازنشسته در دستگاههای اجرایی تعیین تکلیف شود، زیرا پس از این مدت، پرداخت هر گونه حقوق به افراد بازنشسته، خلاف قانون خواهد بود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بهره گیری از توان مدیریتی جوانان و نخبگان را ظرفیت مهم کشور در عبور از مشکلات عنوان کرد و گفت: بخش عمده ای از مشکلات کشور، ناشی از مشکلات مدیریتی است.
وی افزود: موضوع تحریم ها و وجود فساد اداری و اقتصادی سرجای خود، ولی با تمام این مسائل اگر بتوانیم مدیران لایق، شایسته و کاربلد را داشته باشیم می توانیم شاهد بهبود وضعیت امور باشیم.
بیگدلی با بیان اینکه بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب، مدیران باید برای لمس مسائل و مشکلات مردم در متن جامعه حضور داشته باشند، یادآور شد: بدون شک اگر این رویه در بدنه اجرایی ترزیق شود خیلی از مشکلات حل می شود.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.