به گزارش ایرنا، مرتضی الویری روز دوشنبه در نشست دوره ایی شورای اسلامی استان تهران که به همراه مسئولان کل استان با هدف بررسی مسائل، چالش ها و فرصت ها به میزبانی شهرستان دماوند در محل فرمانداری برگزار شد، شورای عالی استان ها بعنوان عالی ترین مرجع تصمیم سازی معرفی کرد.
وی اظهار داشت: به موجب قانون شوراها می توانند پیشنهادات و نظرات خود را در مورد مسائل مختلف در قالب طرح ارائه دهند و شورای عالی استان ها در جایگاه مهم خود، توانایی تبدیل پیشنهادات به طرح یا لایحه جهت ارسال به مجلس و دولت را دارد.
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در این زمینه اقداماتی همچون تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، گفت: لایحه‌ای در خصوص حساب‌رسی شهرداری‌ها و شفاف‌سازی سیستم شهرداری‌ها در راستای مدیریت یکپارچه شهری در حال پیگیری است که امیدواریم محقق شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش یک نیاز مهم در شوراها است، گفت: شوراها مجموعه ایی نوپا هستند و با قوانین آشنایی کافی ندارند که لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.
الویری با بیان اینکه به دنبال راه اندازی اینترانت بین خانواده 123 هزار نفری شوراها هستیم، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم هم افزایی داشته باشیم و اعضای شورا را به تناسب اطلاعات و تخصص، در کنار هم جمع کنیم، همچون شبکه مویرگی می‌توان مشکلات و مسائل کشور را رسیدگی و در جهت توسعه گام برداشت.

*** شوراها مشکلات را در داخل حل کنند تا از مشروعیت خود نکاهند
همچنین مهدی حیدری، بخشدار مرکزی شهرستان دماوند با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید انتقادات و پیشنهادات شوراها را بپذیرند، گفت: حضور مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها باید پر رنگ تر باشد زیرا اگر قانونی از بالا به پایین بررسی شود به حد لازم خوب نیست.
وی بر تعامل بین شورایی و بررسی موضوعات در درون شورا تاکید کرد و گفت: موضوعات و مشکلات باید به نحوی در درون شورا مطرح شود که مردم احساس نکنند داخل شورا دعوا است و اگر به این سمت بروند از مشروعیت خود می کاهند و این مهم باعث می شود تا مدیران اجرایی به دنبال رفع اختلافات آنان باشند و بعد مشکلات مردم را رفع کنند.
بخشدار مرکزی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه باید شرایط برای افرادی که در انتخابات شورا ثبت نام می کنند، سخت تر شود، افزود: توسعه روستا و شهر به صورت حلقه زنجیره ای است و در کنار هم قرار دارند و شوراها نحوه نقد را از مدیران اجرایی بهتر پیگیری خواهند کرد.
حیدری ادامه داد: نوع نگاه شهرداری ها صرفاً درآمد زایی و گذراندن دوره ای برای داشتن مسئولیت نباشد تا همانند شهرداری تهران نشویم که به دنبال پرداخت بدهی مسئولان قبلی باشند و بیخیال ارائه خدمات به مردم شوند.
لازم به ذکر است، در این نشست مسائل، چالش ها و فرصت های پیشروی شهرستان دماوند در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بهداشت و درمان، آبفا و راه و شهرسازی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی مطرح شد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.