به گزارش ایرنا، ماهرخ بلوری روز سه شنبه در همایش توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی افزود: یکی از مهمترین مسائل مطرح در زمینه رشد و توسعه به ویژه توسعه پایدار نقش آفرینی زنان، آثار و عواقب آن بر این قشر است.
وی اظهار داشت: عامل پویایی جوامع و پیشرفت کشورهای قدرتمند کار آفرینی بوده و باید این موضوع را قبول کرد که سرمایه گذاری در زمینه توسعه کارآفرینی زنان نه تنها یک نیمه از جامعه را به صحنه اقتصاد خواهد کشاند، بلکه ابتکارات جدیدی را به حوزه کسب و کار وارد خواهد کرد.
بلوری افزود: مهمترین مساله در این بخش از توسعه و خواست زنان توانمند ریسک پذیری و در یک کلام زنان کارآفرین است که می تواند این جنبه از کاستی های توسعه را پوشش دهد.
وی بیان کرد: تجربه نشان داده هر جا میدانی برای زنان ایجاد شده توانمندی های بسیار بالای آنها به منصه ظهور رسیده و سود مضاعفی نصیب جامعه شده است.
این مسئول ادامه داد: از آنجایی که کارآفرینی نیازمند یک محیط مساعد و توانمند سازی کارآفرینی است، اداره کل امور بانوان وظیفه خود می داند که هماهنگی، همفکری و همکاری های لازم را در زمینه حضور فعال زنان در این حوزه انجام دهد.
وی اظهار داشت: زنان پر تلاش و اندیشه ورز این استان نیز می توانند نقش مهمی را در توسعه پایدار ایفا کنند، اراده و خواست این قشر حمایت و تامین منابع از سوی نهادهای مسئول و کوشش جمعی برای بهبود فضای کسب و کار است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: شرط مهم و اساسی برای تحقق این مهم یاد گیری بوده و در صورت تبدیل به یک عادت همیشگی و بکارگیری آن می توان موفقیت های مختلفی را رقم زد.
وی ابراز کرد: خوشبختانه با طرح حقوق شهروندی از یک سو و همدلی دولت و ملت از سوی دیگر و توسعه گفت و گوهای ملی در فضاهای مختلف این امکان یادگیری برای همگان فراهم شده است.
به گفته بلوری، در این همایش سه روزه حدود 100 نفر از دختران و بانوان صاحب ایده کسب و کار شرکت داشته و آموزش های لازم را فرا می گیرند.
این مسئول پیش از این نیز خاطرنشان کرده بود: برای کمک و راهنمایی دختران جوان صاحب ایده و علاقه مند به ایجاد کسب و کار و اشتغال‌آفرینی، اجرای طرح ملی توان افزایی زنان با رویکرد کسب وکار با هدف آگاه سازی مخاطبان با مزیت های اقتصادی و فرصتهای کسب و کار بومی برای گروه های هدف برگزار می شود.
وی ادامه داده بود: اساتید در روز اول، درباره مفاهیم و برنامه‌های ایده‌پردازی و فرصت‌های جدید کسب و کار استان و فرآیند شکل‌گیری کسب و کار جدید مطالب مورد نظر را ارائه می کنند.
بلوری اضافه کرد که طی روزهای دوم و سوم نیز اساتید با این افراد به صورت انفرادی جلسات مشاوره و مصاحبه انجام خواهند داد و در جریان این جلسات، کارشناسان حوزه کسب و کار مشخص می‌کنند که آیا این افراد و ایده‌ آن‌ها قابلیت حمایت و اجرایی‌سازی را دارند یا خیر و اگر این مهم وجود داشته باشد، چگونگی عملیاتی‌کردن ایده‌ها مشخص می‌شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس سرشماری سال 95، حدود 49.42 درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می دهند که این موضوع بیانگر لزوم توجه روز افزون به این قشر و برنامه ریزی لازم برای آنان است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.