به گزارش خبرآنلاین، نجفی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: طی برآورد به عمل آمده روزانه 410 تن نخاله های ساختمانی در زنجان تولید می گردد و این سازمان با هدف ارتقا سطح رعایت نظافت معابر، بهداشت عمومی، بهبود منظر شهری، افزایش ضریب ایمنی و جلوگیری از سد معبر ناشی از تخلیه خاک و نخاله، نسبت به ساماندهی، ذخیره سازی موقت و حمل مکانیزه نخاله با استفاده از باکس های ویژه در بخشی از مناطق شهری بصورت پایلوت اقدام نموده است.

وی افزود: شهروندان در زمان اخذ مجوز برای انجام تعمیرات و بازسازی اماکن عمومی و مسکونی، به سازمان مدیریت پسماند شهرداری مراجعه نموده تا پس از برآورد کارشناسی میزان خاک و نخاله تولیدی، باکس های حمل نخاله به آدرس درخواستی ارسال گردد. ظرفیت این مخازن بین 3-1 تن می باشد و شهروندان پس از پر شدن مخزن می توانند مراتب را طی تماس تلفنی به اطلاع رسانده تا عوامل اجرایی سازمان توسط خودروهایی مجهز به سیستم جک های هیدرولیکی، باکس ها بارگیری و جهت تخلیه به مراکز مجاز تخلیه خاک و نخاله هدایت نمایند.

نجفی اضافه نمود: در آغاز اجرای این طرح و جهت آشنایی شهروندان با کاربری باکس های نخاله و ضرورت استفاده از آن، با هماهنگی مناطق سه گانه شهرداری، تعدادی از آن ها را در محل هایی از شهر جانمایی و مستقر نموده ایم. در خصوص محل های مشمول طرح و شیوه اجرای آن نیز اطلاع رسانی از طریق بنرهای تبلیغاتی و بروشورهای مربوطه انجام خواهد گرفت.

نجفی اظهار داشت: طبق قانون حمل و تخلیه بدون مجوز پسماندهای ساختمانی در سطح شهر و حریم آن تخلف محسوب شده و افراد خاطی موظف به پاکسازی محیط و نیز پرداخت هزینه های مربوطه می باشند. ایشان همیاری و همکاری شهروندان در اجرای این طرح نو در شهر زنجان را که موجب ارتقا سطح پاکیزگی شهری و جلوگیری از ایجاد سد معبر ناشی از تخلیه خاک و نخاله میگردد، را خواستار شد چرا که موفقیت اجرای هر طرحی در گرو همکاری و مشارکت مردمی است. در پایان ایشان از توجهات و رهنمودهای ارزنده و حمایت های همه جانبه دکتر معصومی شهردار زنجان، اعضای شورای شهر و معاونت خدمات شهری که در راستای تحقق اجرای این طرح سازمان را مورد لطف قرار دادند قدردانی و از همراهی همیشگی شهروندان فهیم زنجانی سپاسگزاری نمودند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 970459
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.