به گزارش ایرنا، علی مدبر روز یکشنبه در جمع مدیران فضای سبز مناطق مختلف تبریز افزود: این طرح کردن در راستای اجرای ماده یک و 2 قانون حفظ و گسترش فضای سبز اجرا می‌شود.
وی این اقدام را گامی مهم برای مشخص شدن سرانه فضای سبز تبریز اعلام کرد و اظهار داشت: آخرین بار 10 تا 15 سال گذشته شمارش درختان تبریز انجام شده بود که نیاز است این آمار به روز رسانی شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز یادآوری کرد: در این راستا شمارش انواع گونه‌ها، ارقام ردیفی، چمن کاری‌ها و درختچه‌ها در دستور کار قرار دارد.
مدبر ادامه داد: در سال های اخیر آمار و اطلاعات دقیقی از گونه‌های از بین رفته یا تازه کاشته شده در فضای سبز تبریز دست نیست که با اجرای این طرح و شمارش درختان و پلاک کوبی آن ها این مشکل را رفع می شود.
وی تدوین اطلاعات از برخی فضاهای سبز خودنگهدار را از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: در این طرح برخی مکان‌های خودنگهدار باید شناسایی و شناسنامه‌دار شود.
مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز اظهار داشت: هم اکنون از میزان و وضعیت فضاهای سبز ادارات، سازمان ها، مدارس و سایر ارگان ها اطلاعات دقیقی در دست نیست که با اجرای این طرح می‌توان این آمار را طبقه بندی کرد.
مدبر افزود: طی جلسات کارشناسی، ساز و کارهای دقیق و عملیاتی برای آغاز این طرح توسط واحدهای فضای سبز انجام می شود.
کلانشهر تبریز نیمی از جمعیت سه میلیون و 900 هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
هر چند مسوولان شهری مدعی اند که سرانه فضای سبز تبریز بدون لحاظ فضاهای سبز نیروگاه ها، پادگان ها و اداره های مختلف 15.5 مترمربع می باشد، اما کارشناسان امر این رقم را مبالغه آمیز و دور از واقعیت می دانند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.