به گزارش ایرنا، سید حسن رضوی روز سه شنبه در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب در استانداری قم افزود: چهار و نیم میلیون مترمکعب از پساب قم به شهرداری اختصاص یافته است باید این منابع وارد مدار استفاده قرار گیرد.
وی افزود: شاهد تحول قابل توجهی در فضای سبز شهر قم هستیم که باید استفاده از منابع آب شرب در آبیاری فضای سبز محدود شود این در حالی است که شهرداری برای برداشت آب اقدام به حفاری چاه می کند ولی حاضر به بهره برداری از پساب نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم ادامه داد: از نقطه ضعف های یک دهه گذشته در قم استفاده نکردن در آبیاری فضای سبز از پساب است که این امر باید با دقت بیشتری و با همکاری دستگاه های مربوطه پیگیری و اجرایی شود.
وی گفت: وضعیت تنش آبی در استان قم به نقطه ای رسیده است که باید جلوی مصرف نادرست را گرفت و کارهای اشتباه گذشته را اصلاح کرد از این رو باید مشکلات شهر قم به دست متخصصان و طرح های کارشناسی شده انجام شود.
وی بر تغییر روش های آبیاری در استان تاکید کرد و گفت: روش های تلفیقی و نوین باید در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد تا مصارف آبی کاهش پیدا کند از این رو باید از اختیارات استانی برای ارائه راهکار در این حوزه بهره برد.
رضوی خاطر نشان کرد: فرهنگسازی مصرف درست آب و مطالبه گری در خصوص برنامه های مدیریتی آب باید در دستور کار قرار گیرد تا با هماهنگی بیشتر بین دستگاه ها منابع را مدیریت کرد.
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.