به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده شامگاه سه شنبه در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ابهر، افزود: مسئله ایثار و شهادت مربوط به 40 سال اخیر نیست و از بدو خلقت و در همه ادیان وجود داشته، امروز نیز ما به برکت خون شهدا اقتدار انقلاب را به رخ جهانیان می کشیم.
وی اظهار کرد: امنیت امروز کشور مدیون فرهنگ ایثار و شهادت و جان فشانی شهداست و حفظ و ترویج این فرهنگ از دغدغه های مقام معظم رهبری است چرا که تا زمانی که انقلاب اسلامی و ایران وجود دارد دشمنی با آن نیز هست و تنها راه مقابله با آن روحیه جهادگری و ایثارگری است.
این مسئول با تاکید بر مطالعه و سرلوحه قرار دادن وصیت نامه شهدا، بیان کرد:‌ بسیاری از شهدا در وصیت نامه خود اسلام، نظام، قانون و ولایت فقیه را به عنوان اصول اساسی به مردم معرفی کرده و پیروی از رهبری را لازمه پیروزی و سعادت دانسته اند.
وی خاطرنشان کرد: در همه زمینه ها باور و اعتقاد لازمه موفقیت است و موجب ارتقای اراده انسان می شود از این رو باید به فرهنگ ایثار و شهادت معتقد باشیم.
مشاور رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید و رئیس جمهوری آن، موضوع ایثار و شهادت را باور دارد و ابلاغ خدمات جامع ایثارگری و ابلاغ سند راهبردی برای ایجاد متولی گری 2 میلیون رزمنده کشور از اقدامات دولت بوده است همچنین از اقداماتی که مقام معظم رهبری از آن ابراز رضایت داشتند تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.
وی در زمینه معوقات خانواده شهدا و ایثارگران تا سال 89، یادآور شد: در فروردین ماه سال 96 حدود 40 هزار میلیارد ریال از این معوقات پرداخت شد و تا سال 98 تمام معوقات خانواده شهدا و ایثارگران پرداخت می شود.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مسئولان باید جایگاه شهدا، مردم و نظام را دانسته و خادم مردم باشند، بیان کرد: برخی افراد دولت را به ضد ارزش ها محکوم می کنند درحالی که در همین استان زنجان بسیاری از مدیران، فرزند شهید و بسیاری از مسئولان از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند.
وی ابراز کرد: در حال حاضر دشمن با 2 موضوع بی اعتمادی و ایجاد ناامیدی اصل حرکت نظام را مورد هدف قرار داده است و ایجاد التهاب در بازار برای ایجاد ناامیدی است درحالی که این التهاب ربطی به تحریم ها ندارد، جنگ اقتصادی امروز برای مدیران است تا با صرفه جویی مانع از ایجاد بحران شوند.
حجت الاسلام ولی زاده افزود: ما در تامین اقلام عمومی تا 3 سال در کشور هیچ مشکلی نداریم و تمامی التهاب های بازار برای ناامید کردن مردم است که مدیران باید با تدبیر آن را به امید بدل کنند.
وی یاد آور شد: این کشور با رهبری مقام معظم رهبری دوران 40 سال پس از انقلاب را پشت سر گذاشته و افرادی که با گستاخی و ساخت کلیپ قصد دارند مردم را به خیابان ها بکشانند اصل نظام را هدف قرار داده اند و ایران را بدون سپاه و بسیج و ولایت فقیه می خواهند.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اصل صرفه جویی در شرایط فعلی، بیان کرد: دولت صرفه جویی را با کم کردن هزینه از خود آغاز کرده است و ما نیز باید در حوزه مسئولیت خود هزینه هایی که برای مردم ارزش ندارد را حذف کنیم تا به لطف خداوند از این شرایط نیز مانند بسیاری از مشکلات پس از انقلاب با پیروزی عبور کنیم و در اقتصاد مقاومتی به مدیران جهادی نیاز داریم و با چنین مدیریتی باید کشور اداره شود.
فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه افزود: کشور شرایطی مانند جنگ تحمیلی را از ابتدای انقلاب پشت سر قرار داده و بسیاری از جوانان این آب و خاک به شهادت رسیدند که می توانستند منشا خیر و برکت برای کشور باشند.
علی حیدری ابراز کرد: دشمن پس از جنگ نیز در همه عرصه ها تلاش کرد به کشور ضربه بزند و امروز نیز جنگ اقتصادی را علیه ایران آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: هیچ کشوری نمی توانست در برابر فشارهایی که از سوی دشمنان بر ایران تحمیل شد سرپا بایستد، با این حال ما بازهم با اتکا به جوانان خود از این جنگ اقتصادی با پیروزی عبور خواهیم کرد.
این مسئول بیان کرد: ما شرایط سخت تر از این را نیز از ابتدای انقلاب با پشتوانه مردم پشت سر گذاشتیم و در بخش های مختلف علمی و پزشکی افتخارات بسیاری کسب کردیم.
وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به مسئولان خدشه دار شده است، تاکید کرد: اعتماد مردم باید جلب شود و با پیگیری مسائل را رفع کنیم نه اینکه خودمان عامل برخی مشکلات باشیم.
فرماندار ابهر با اشاره به اینکه 3.5 درصد از برق در اداره های این شهرستان مصرف می شود، یادآور شد: کارکنان اداره ها باید صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا الگوی مردم باشند.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.