به گزارش ایرنا، از نیمه دوم تیر سال گذشته قیمت تخم مرغ از کیلویی 50 هزار ریال به هر کیلوگرم تا 120 هزار ریال افزایش یافت.
فعالان و تولید کنندگان تخم مرغ علت این صعود قیمت ها را ناشی از بالارفتن نرخ نهاده های دامی و شیوع آنفلوآنزای طیور بیان کردند.
از طرفی سالانه با آغاز فصل گرما قیمت این فرآورده خام به دلیل کم شدن مصرف آن کاهش می یافت که سال گذشته با پایین آمدن میزان تولید نرخ آن بالا رفت.
از ابتدای سالجاری تاکنون، خط واحدهای تولید تخم مرغ در استان زنجان به روند قبلی بازگشته اند و چرخ های آن با هدف خودکفایی کشور می چرخد.

** توازن بین عرضه و تقاضای تخم مرغ در زنجان برقرار شد
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تولید تخم مرغ در زنجان بر اساس نیاز بازار مصرف است.
به گفته عبدالله جعفری نرخ این فرآورده برای عرضه در درب مرغداری با 62 هزار ریال قابل قبول است و بعد از این مرحله بسته به عوامل مختلف قیمت در سطح بازار متفاوت است.
وی تاکید کرد: باید هر کیلوگرم تخم مرغ با قیمت 74 تا 75 هزار ریال به دست مصرف کننده برسد که قیمتی بالاتر از این گران فروشی محسوب می شود و باید اتحادیه صنفی و مراکز بازرسی برای نظارت ورود پیدا کنند.

** قیمت تخم مرغ کاهش یافت
نایب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان زنجان گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار مصرف به قیمت هر کیلوگرم 75 هزار ریال به فروش می رسد که این رقم در زمستان سال گذشته بیشتر از 120 هزار ریال بود.
سید ناصر موسوی اظهار کرد: سال گذشته با کاهش تولید این فرآورده ها واردات تخم مرغ از ترکیه انجام می شد اما در حال حاضر افزایش تولید تخم مرغ موجب تامین فرآورده مورد نیاز، کاهش قیمت و پایان واردات این فرآورده شده است.
افشار رستمی یکی از تولید کنندگان تخم مرغ در زنجان گفت: روزانه 72 هزار عدد تخم مرغ را تولید و وارد بازار مصرف استان می کنیم.
به گفته وی در حال حاضر تولید این فرآورده در سه سالن هر یک با حدود 25 هزار و 200 عدد در روز انجام می شود.
این تولید کننده تخم مرغ در شهرستان ابهر ادامه داد: تولید کنندگان نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند تا چرخ های تولید برای خودکفایی کشور همچنان بچرخد اما حمایت های لازم و مطلوبی انجام نمی شود.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.