بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح باغ های استان زنجان نزدیک به 67 هزار هکتار است که در سال زراعی 95 – 96 400 هزار تن انواع محصولات باغی برداشت و روانه بازار شده است.
به گفته وی، عمده تولید محصولات باغی این استان زیتون، انگور و سیب درختی است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زیتون 19 هزار هکتار، انگور 16 هزار و سیب نیز 9 هزار هکتار از زمین های زیر کشت استان را به خود اختصاص داده اند.
اوجاقلو خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید این محصولات شاخص 23 محصول باغی دیگر اعم از خرمالو، فندق، گردو، گلابی، انار، زردآلو، هلو، انجیر و دیگر میوه ها در این استان تولید می شود.
وی ادامه داد: زیتون در شهرستان طارم، انگور در ابهر و خرمدره و سیب نیز در همه شهرستان های استان زنجان تولید می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی 95 – 96 محصول انگور و سیب هر یک 130 هزار تن و زیتون نیز 30 هزار تن تولید شد.
به گفته اوجاقلو، در سال زراعی 94_ 95 نیز 220 هزار تن انگور، 150 هزار تن سیب درختی و 35 هزار تن زیتون در استان زنجان تولید شده بود که سرمازدگی موجب کاهش محصولات تولیدی شد.
به گزارش ایرنا، باغداران طارمی با تولید 45 درصد از زیتون کشور نقش تاثیر گذاری در اقتصاد دارند.
این شهرستان بزرگترین مرکز تولید زیتون کشور است که سالانه 40 هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.
50 درصد تولیدات انگور این استان به صورت تازه خوری و 50 درصد نیز به صورت فرآوری و کشمش به بازار استان های همجوار زنجان و ترکیه صادرمی شود.
سیب استان زنجان نیز با 500 هزار تن در شهرستان زنجان، 22 هزار تن سلطانیه، 17 هزار تن در خدابنده و 11 هزار تن نیز در ماهنشان تولید می شود.
بخشی از این تولیدات به صورت تازه خوری مصرف و بخشی دیگر نیز در سردخانه ها به منظور تامین میوه شب عید استان نگهداری می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.